Monday, February 22, 2010

Dialog Masyarakat Marhain 22

"Camna dengan cuti ko kat kampung bebaru ni?"
"Mestilah best.Jumpa mak ayah,adik beradik semua."

"OOO....."
"Masa balik kampung tu,aku hairan la."

"Hairan kenapa?"
"Ye la,aku tengok orang tua kat kedai kopi kat kampung aku,rilek je lepak kedai tu dari pagi sampai tengah hari.Macam takda keja.Boleh diorang tahan lepak situ lama-lama."

"Diorang sembang apa?"
"Macam-macam la,dari lembu hilang,politik sampai le ke janda muda mana yang cantik kat kampung."

"Oooo...eh..jom balik."
"Hoh...dah 4 jam kita kat sini.Ko habiskan la dulu air ko tu.Badan aku pun dah bau Starbuck dah ni."




"Eh...Kejap-kejap...ada orang tegur aku dalam facebook ni ha."

4 comments:

paiseh said...

rilek je lepak stabak tu dari pagi sampai tengah hari. Macam takda keja. Boleh dua ekor tu tahan lepak situ lama-lama~

Liliyuli said...

2x5~

. said...

kata dulang.

Anonymous said...

sama je..