Monday, February 22, 2010

Destinasi Terakhir

Aku sedang tidur lena.Nyenyak bukan main.

Tiba-tiba ada orang kejutkan aku.Aku terjaga.Suasana sekeliling gelap-gelita.Aku bangun perlahan-lahan.Tiba-tiba lampu dibuka.Bilik menjadi terang.Aku terkejut.Mata berpinau-pinau.

Pada masa yang sama kedengaran suara sorakan.Aku dapati semua kawan-kawan aku ada dalam bilik aku masa tu.Ramai jugak,dalam 20 orang.Semuanya bersorak gembira.Rupanya diorang buat kejutan amik gambar candid aku bangun dari tidur.Apa punya gampang aktiviti.

Selepas selesai bersorak gembira,mereka meminta diri.Aku menghantar mereka sampai ke bahu jalan.Masing-masing menuju ke arah kereta.Aku melihat dari tepi jalan dengan tenang.

BAMMMMMM !!!!!

Sebuah kereta melanggar kereta membe aku yang parking tepi jalan tadi.Beberapa orang membe aku tercampak.Aku berkejar untuk menyelamatkan mereka.Suasana panik.

BAMMMMMMMM !!!!

Sebuah kereta lagi datang menghentam.Suasana bertambah panik.Membe aku yang ada kat jalan tu cuba menyelamatkan diri.Semuanya menjerit.Rakan yang cedera dan meninggal bergelimpangan atas jalan.

SKREEETTTT!! BAMMMMM!!

Sebuah motor terbabas dan melanggar seorang rakan aku.Dia terbaring sunyi.

Suasana sepi.

Kami berkumpul semua sambil menghalang trafik.Cemas.Rakan-rakan yang cedera dan meninggal bergelimpangan di atas jalan.Setelah selesai menolong rakan yang cedera dan meninggal ke hospital,aku dan rakan-rakanku yang lain berkumpul.





PUFFF!!!!

Terjaga.Aku mengajak rakan aku berkumpul.Setelah semuanya bekumpul,aku ceritakan mimpi tadi kepada mereka.Mereka percaya.Mereka percaya yang situasi tersebut ada persamaan dengan cerita Final Destination.

"Sapa membe kita yang mati dulu dalam mimpi ko tu?" tanya salah seorang dari rakan aku.
"Queen!" jerit salah seorang dari membe aku kat belakang.Aku bingung.Serta merta ada konsert rock sedang berlangsung kat belakang aku.Aku berbual dengan membe aku kat belakang pentas konsert rock rupanya.


PUFFF!!!!

Terjaga lagi..









Gilababi lah....mimpi dalam mimpi.

9 comments:

hanie said...

ko tido x bace doa ke ape ni...

Mr feckry said...

mimpi dalam mimpi kalau nak di kelasifikasikan akan menjadi mimpi kuasa dua.

Mimie.Candy Cane said...

mesti ko termenung selama 2 jam bile ko bangun tido kan?

Lazyf said...

mak ckp sblm tido cuci kaki dulu...

ezzati said...

hahahah..bape byk mimpi daaa

Unknown said...

sedih tol aku baca cite ko...xde mimpi lain ke???hehehehe

Anonymous said...

mimpi dalam mimpi...macam lagu je

Ain bintu Amir said...

pon pernah gak mengalami situasi camnih. bangon2 je blur gler.. huhu

Lina Awie said...

huhu..Damasutra-Umpama Mimpi Dalam Mimpi...