Monday, September 14, 2009

Polis Trafik

Aku memandu dengan tenang dari KL menuju ke Kedah.Bila tiba di kawasan lepas Tanjung Malim,aku mula rasa bosan.Mengantuk pun mula menyerang.Mak ngan bapak aku da lena.Tinggal aku sorang-sorang.Nak ajak sembang kang,sembang solo pulak.

Aku memberikan lampu isyarat ke kanan dan masuk lorong memecut.Aku pecut agak laju.Ye lah...Kedah jauh lagi.

Elok sampai kat satu fly over...aku nampak satu menda pelik kat kaki tiang fly over tu.Warna putih.Bila agak dekat,aku terkejut.Rupanya polis trafik tengah amik bacaan perangkap laju.Aku serta merta perlahankan kenderaaan aku dan memandu dengan tenang semula.Alah,baru 110km/j.Bukan cecah 300km/j pun.

Aku semakin menghampiri lokasi polis tersebut.Muka maintain macho.Buat macam x da papa.Kelajuan dah menurun ke 80km/j.

Aku melintasi polis tersebut dengan kejutan terbesar.

















Tiada polis di situ.Hanya papan lapis yang dilekatkan dengan gambar polis yang beraksi seperti memegang kamera perangkap laju....

Buleh tahan jugak polis perak bergurau...

28 comments:

green said...

polis pun kuat menganjing taw..

err..tau kan menganjing tu ape..
slanga org selatan..

lizs ally said...

baru terkene jugak semalam...siot tul,


pastu ape lagi speed laju2 sbb nak balas dendam..


last2, polis betul2 ader kat simpang depan...demm

Hazerin said...

jimat kos polis najib ni rupanyee..

Hazerin said...

jimat kos polis najib ni rupanyee..

Unknown said...

hahaha

pandai polis perak ye. dapat tipu kamu~

Sharif John said...

Wakaka... unpredictable la kamu ni...

Nbl Fzr said...

steady lah polis!

Hazerin said...

re:
study. mercun?? ade stok? bak sikit.

dark said...

ko dh jumpe signboard " awas tapir melintas" kat area shah alam-sg. buluh x?

hahaha..carik ah klu terer..

psiko tul polis perak nih..adeshh..

khucaie said...

gua igt ada pompuan bogel tepi jalan..suspen!

noorafzan.blogspot.com said...

haha~
selekeh jer...
memang mantap la polis perak nyer taktik..

cipan said...

bukan idea ayah aku tau...ayah aku dah pencen.hehehe

Anonymous said...

hahahahhaha!!kalo aku benda putih..sah2 aku ingat hantu

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

pulis memang begitu...kasi hangin jek..!drive slow lg ngntok bro..haha

Arman Zakariah said...

ya ya..aku baru ja tekena semalam..cis..

cik selamah kundang said...

wei.betui ka??aku ok kot.sbb kulim gurun ja.xlalu highway pun..hahaha

Wizza said...

haha mati2 ingt ade polis bebetul..

gila aku x pnh tgk cmtu lg..
ko sure ke ko x silap nmpk
tu kan mlm.. ntah ntah....

Liliyuli said...

hahaha..
kelakar~

Anonymous said...

amboi cam dah lame x balik kedah je???hahahaha

Siti Nur Aminah said...

ni polis style yg cam patung pekrja yg bagi laluan tuh..hhaha...suspender je...polis tuh menyarap ke>>

Mimie.Candy Cane said...

sembang solo? hahaha.aku teringat entry sembang solo ko ngan ayah ko dulu..

polis nk wat kelakar tu.ko x rase kelakar ke?

S@Y@NGH@SNI said...

har!har!
polis papan...

camner arr orang nak ikut undang2..
kalu gitu gayanyer..

Unknown said...

orang kalau dah buat salah, menggelabah la..

kan dah kena tipu..

Firol said...

hahahaha gurau kasar namanya..tapi ok gak..

PurPLe LaDy AiFA said...

kang pose polis sluruh msia btl sbb men tipu-tipu ngan pengguna jalan raya

tuntung said...

len kali ko pecut je laju2 pasni..confirm papan lapis..tpi klu polis btul aq xjamin r..padan muke r..hahahaha


tuntungkita.blogspot.com

StingRay said...

green: menjadi anjing? hehe

lizs: padan muka.haha

hazerin: haha

olin: tertipu. =)

john: polis tu lagi unperediktebel..haha

nabil: diorang mmg steady.haha

hazerin: x da stok. =)

dark: ada...hehe..dah pernah eksiden dah..tapir melintas..masuk paper aritu.=)

khucai: kalu yang tu eksiden dah aku.haha

afzan: genius tahap sin chan..ta terduga aku.haha

cipan: haha...bukan ka? baru nak puji. =)

life: walaupun emas putih? haha

kakuna: minum kopi.. =)

arman: haha..ada geng! =)

selamah: nak menda putih tahan ko? haha

weeza: siang lah.haha

lili: =}

nurul: dah 2 bulan. =)

aminah: tak..gambar sekeping je.haha

mimie: rasa tertipu. =)

hasni: aku dah slow...kira ikut la tu.haha

naddy: sungguh. =)

firol: kasar gak la.haha

aifa: men tipu2...peh..

tuntung: bawak rilek2 sudah,hehe

jimah said...

hahahahhahahahaah......