Tuesday, September 1, 2009

Bas Ekspress 2

Setelah bas tiba,aku naik dan duduk kat tepi tingkap.Sebelah kerusi aku ada 2 orang awek agak cun.Diulang,sebelah kerusi aku ok...bukan atas riba aku.Sila jgn notti-notti.

Bas bergerak dengan laju menuju ke metropolitan Kuala Lumpur.(tabley bla ayat).

Jam 4.20 pagi,bas berhenti.

"Setengah jam!" jerit pemandu bas.Aku terjaga dari tidur.

Yess!!....masa bersahur.Aku pun bergegas bangun dan turun dari bas.Dalam kepala dah bayang lauk panas-panas kat RnR.Elok aku jejak kaki ke tanah,aku rasa nak terbalikkan ja bas tu.Sekali lagi,aku sabarkan diri aku macam burung helang.

Di depan aku,ada sebuah kedai minyak dan barisan kedai makan yang telah ditutup.

Aku rasa burung helang pun buleh hilang sabar camni.Tak Ramadhan betul brader bas ni.Aku redah masuk kedai minyak,beli keropok dan roti inti kelapa.Air barang setitis dua.Selalu sahur tibai nasi.Ni makan keropok.Nabi pun tak ajar sahur makan keropok.

Naik atas bas ja,humang aiii.....pakcik kat seat depan siap bawak nasik.Awek sebelah kerusi aku pun bawak nasik.Cuma aku tak jumpa orang yang masak nasik dalam bas.Kalu ada aku memang tabik.Masa aku kunyah keropok,sumpah terliur nasi yang awek tu bawak.Diulang,aku terliur nasi,bukan awek tu.Masalahnya,awek tersebut makan dengan tekun tanpa pedulikan aku.

Di sini,hipotesis yang aku dapat dari eksperimen tersebut menunjukkan,perempuan,bila lapar,semua derianya akan ditumpukan kepada proses pengunyahan dan penelanan.Walaupun ada jejaka kacak dan hensem di sebelahnya.














Apa aku nak ceritakan sebenarnya ni? Tak sahur nasi la ni.Barai dah aku ni....baraii....

18 comments:

balqissy said...

mak cakap kat perempuan " sambil makan, jangan cakap. lepas tu, kalau jumpa orang tua, tunduk. hormat."

Lazyf said...

Tak sahur nasik pun leh barai ker?

Unknown said...

kat kedai minyak tu takde jual yousoff taiyob ke?

StingRay said...

balqis: alololo....hahaa

lazyf: buleh beb...aku perut nasi. =)

naddy: x do....hhaha

Yuki Yusuf said...

tak sahur...

bleh tahan ke ni nak tunggu berbuka??

Anonymous said...

hahahaha!aku sure pompuan tu tgh control ayu sambil mengunyah perlahan2..apa brg bg kat ko..abis 1 tupperware dia

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

lagi skali,kesian..tade ati perot rmadhan la drebar tu..
huhuh...

Rona Realiti said...

ko makan kopok cap apa...!?

p/s: sabar mcm helang...!? naper bukan murai...!?

cik selamah kundang said...

setuju ngn balqissy

Siti Nur Aminah said...

i sahur makan biskut oreo 3 keping ngn susu ok je....cool je...

Mimie.Candy Cane said...

kesian ko,tak terjangka pulak benti sahur kat stesen minyak kan?

dah la bas lambat kan?

macam jatuh pastu kena hempap ngan tong ges..kesian..

fizzahyahiya said...

Sekodi-kodi orang Malaysia bersahur, masih dapat makan dan minum, hatta sekeping keropok. Bagaimana dengan mangsa peperangan di luar sana? *insaf*

ps: actually aku nak cakap, kesian ko. Sabar je lah eh.

NM. Amalina said...

aku ok jer x sahur.
xP

Firol said...

haa..betul..tu dah lapor si perempuan tu tak kira dah takde control2....



aku tau skrg ni pun perut ko masuk angin dah hehehe

Kensi Ell Byle said...

org dulu2 sahur makan ubi kayu jer...huhu

Unknown said...

kesian.. haha~

Kapten Luffy said...

aha

awek tu tak sudi nak kongsi dengan ko tu

StingRay said...

koyuki: buleh je. =)

life: dia makan dalam polisterin. =p =p ha ha ha ha

rona: kopok goreng.Murai? Gila ko..mau kecoh kalau jadi murai.hahah

cik: stuju ngan karim ahmad. (aku x tau sapa karim ahmad)=)

aminah:orang kacak-kacak dia kena makan banyak sket.Nak maintain kacak kena pakai banyak tenaga.

MIMIE:nasib baik tong gas mainan..tak la sakit sangat.haha

scha:tu la.sian aku. =p

mariamul: nama pun lain..setting perut mesti le lain.haha

firol: setakat la ni,maintain lagi.tadahal. =)

cik leyha: kat hotel sekarang pun ada ubi kayu wooo...jgn buat main.Ingat ubi kayu cikai? =)

olin: =)


monkey: kalau tak boleh bersuap kan? haha