Thursday, September 10, 2009

Alam Ria Cuti Sekolah

Lokasi: Sekolah Rendah Kanak-Kanak Genius.(SRKKG)
Tahun: 1994 rasanya... (darjah 4)


Cuti tahunan sekolah dah habis.Maknanya aku tak boleh lagi merayau-rayau hampir setiap pagi kat tepi sungai.Kat Kedah,dalam seminggu cuma cuti hari Jumaat ngan Sabtu.Mana cukup untuk kanak-kanak yang baru nak mengenal dunia macam aku ni nak jelajah semua tempat.Setakat nak minum Dumex hari-hari,bukan buleh cerdas pun.

Aku berjalan dengan malas ke sekolah pada awal hari persekolahan.Masih berat nak ke sekolah.Yelah,cuti punya la panjang,sampai dah lupa muka cikgu.Rasa macam nak tertukar muka cikgu ngan muka tukang kebun.Kadang-kadang bila tengok sekolah,terus rasa nak balik.Nak lagi rare..bila masuk sekolah,bayangkan sedang masuk pasaraya...nak sedapkan ati.

Hati rasa tak best,malas bangun pagi.Rasa macam nak masuk hutan kopi Tok Kedai,main kombat.Rasa macam nak pegi terjun sungai hari-hari tanpa rasa serabut nak susun buku dalam beg ikut jadual.Rasa nak main lari-lari tanpa memikirkan kerja sekolah.Tapi semua tu mustahil.

Aku meneruskan perjalanan.Semangat nak pegi kelas memang dah luntur.Kawan tegur pun buat layan tak layan.Serius takda mood....sehinggalah.....

"Hai Jamil.....hensem arini....." aku ditegur oleh awek ranking pertama tercantik kat sekolah aku ketika berselisih dengannya di koridor kelas...















Hujung tahun tu,aku naik ke pentas untuk terima hadiah bagi kategori kedatangan penuh ke sekolah.




Di sebalik kejayaan lelaki...ada 'wanita' di belakangnya.(cam aram ayat).

23 comments:

Sharif John said...

sy pernah cuti sampai nk meulis balik terketar tgn bro... tulisan buruk giler haha

fizzahyahiya said...

tak baik menipu di bulan pose...


itu je aku nak pesan.. LOL

. said...

kat mana sekarang awek tu agaknya ye.masih cunkah?

Anonymous said...

semangat giler...

Siti Hasanah said...

xpaham~(pura2!)
xplain~
hehe
:P

Siti Nur Aminah said...

memang pon...tapi stkt kejyaan kehadirn penuh xda efek bangga sgt la weh..

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

padahal jamil lupe zip suar..hahhaha.

pst : weh,btol la tu..~~!ape lak cam arem jek?? dsbalik kjyaan laki ade wanita yg suport nye..hehehe...

loti mukhtar said...

jamil memang macho

arman said...

setuju!

Anonymous said...

pmpuan tuh rabun atau silap org atau kau syok sndri. hehe.

ainShahajar said...

haha.. aha.. pompuan tu rabun pda hari itu

cik selamah kundang said...

LOL..hang ni lawaklah..boleh plak camtuh.masa nmpk aku kt kuliah dulu,terbyg camtu dak?

S@Y@NGH@SNI said...

kira ko gi sekolah sebab gatai arr tu..

Anonymous said...

hakhak..ade sbb rupanya..

Anonymous said...

takat amik sijil kedatangan penuh pun dah bangga. okehlaa.. respek ngan pencapaian ko....

Rona Realiti said...

petua dari jamil...

minum dumex hari2.. br anak anda boleh masuk sek kanak2 genius...

x gitu...!?

Unknown said...

bagus jeman. bagus~

ayinn said...

hahaha,..
gatai noo...
ceh,..

tasekM said...

muahahaha... punya lama aku dtg sini sekali dtg rasa nk senggugut. ha ha.


.

Kensi Ell Byle said...

tibe2 je awek tu jadi pemberi semangat lu ea...huhu

Jard The Great said...

oh mood jamil....... sila mari dn hapdet belog.... ;p

Firol said...

geli ayat

StingRay said...

john: sama la..tulis pun dah x berapa pandai.haha

scha: haha..manada...betul2 nih. =)

nizam:maintain cun...da jadi bini orang.haha

life:sungguh. =)

purple: dengki2..haha

aminah: aku malas nak cakap...aku da lenguh naik turun pentas..banyak sangat hadiah...tu kira highlight je tu...haha

kakuna: ye..ayat memang betul.haha..

loti: wellll....haha

arman: haha...

ateeka: sila terima dengan tabah. =)

ain: dia x rabun. =)

selamah: aku x nampak ko pun masa tu.ahhaha..napa ko x ngorat aku? haha

sayang: semangat! hahaha

ita: mustiii.. =)

jasrina: sesuai dengan cerita..x kan nak letak aku amik anugerah dapat no 1 dan pelbagai award lain kot..hahahaa

rona: minum susu ibu...baru jeniyes..haha

olin: pembetulan...Jamil. =)

ayin: auuwww...haha

tasik: senggugut macma mana rasanya? =)

leyha: mesti.haaha

jard: mood ilang. =)

firol: gelimat.haha