Sunday, September 6, 2009

Bunga Dari Liverpool

Tadi,aku menonton sebuah cerita berjudul "bunga dari liverpool".Buleh baca review dari SINI.

Aku layan jugak cerita tu.Last-last bila sampai babak agak akhir,pelakon utama yang memegang watak orang baik-baik mengucapkan dialog yang berjaya membuatkan aku bingung sekejap..

"Sedangkan Allah ampunkan umatnya........"

Duhh....tak buat semakan dialog?











Sia-sia aku nangis-nangis masa babak sedih.

P/S: Ada 2 x silap aku yang betul:

"1.Sedangkan nabi ampunkan umatnya".
"2.Sedangkan Allah ampunkan hambanya".

Kan? Kan? Kan?

Ke aku yang salah dengar?










Ah!...da macam mama juwie punya laporan dah. Auuwwww....!

16 comments:

Mimie.Candy Cane said...

a'ah la..ko ni mmg peka la.patut nye ko yg buat citer tu..first lagi.hehehe

Sharif John said...

Yg saya tau sedangkan nabi ampunkan umat

Unknown said...

haha.. alert betul. bagus2~

vidadarisakura said...

aku tengok sikit2 tadi.tapi masa pompuan tu cita pasal napa arwah bapak dia pilih nama jude tuk kampeni tu.aku berabis ketawa sebab ayat2 dia xleh blah.haha pastu xpasal2 crita nama kampeni sempena dia jadi bos sana.sot.haha

Kapten Luffy said...

bikin hampeh jer ko angis2 kan

bungacahaya said...

Heheheheh...tu sape nyer production tu? Kalau taknak studi kitab, kena studi citer Indon banyak2 diorg ni.

StingRay said...

mimie: aku x pandai. =)

john: betul2.. =)

olin:=p

vida: skema kan? haha..tapi yang 'adam' tu aku suka.idup sket lakonan dia.

monkey: tu la.haha

bunga: indon banyak main close up kat muka.haahhaha

~gUrL in pUrPle~ said...

kta baru btolkan ada org ckp sblmni... sebijik bnda yg sama... hahaha...

BuahKranjiDalamPerahu said...

Yang buat buku tu orang nasrani kot..

Firol said...

Mula tu dah feel dah baca kena last terus jadi lawak ..hahhaha

balqissy said...

tak sia-sia ustazah ajar dulu2. bagus3 ^.^

green said...

fokus betul ko tgk tv..bagus2..

Anonymous said...

aku pon tgk cter tu..tp xde la plak aku perasan bab dialog tu..maybe aku kusyuk nangis kot.hehehe

Lazyf said...

no. 1 butut maa...

Siti Nur Aminah said...

nabi ampunkn umat...kn p.rAMLEE ada nynyi....

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

ish,tak sentimental la..dh salah skrip ar tu...heheh