Thursday, September 25, 2008

Hapacrita TIME MACHINE 6 - kisah tragis kriss evo


kira2 setengah tahun yang lepas.....aku on da way ke rumah akak aku kat shah alam.....memang sedap melayan kriss evo aku....macam biasa..aku ikut KESAS...semestinya di laluan motor....sampai dekat area exit ke JKL(Jalan Klang Lama) tetiba ada selekoh tajam...aku dengan penuh pro cuba 'tawan' selekoh tersebut....tengah sedang best menawan selekoh tersebut..tetiba selekoh tu tawan aku balik....ha....kebetulan jalan licin..pasir + daun2 kayu....aku pun terbabas...nak lebih buat aku kering darah kat kepala time tu....depan aku lak ada terowong....

kriss evo aku terus straight ke arah tembok..aku x sempat nak buat apa2....3 milisaat sebelum impak...aku sempat mengelak tembok..tapi tetap kena jugak sebelah tepi motor aku..aku tercampak...terbang ke tembok..diulang..terbang melanggar tembok..muka aku,dada aku,tepat2 kena tembok..macam korang tgk katun tu...haa..macam tu la aku kena....aku jatuh...pengsan...aku sedar ja orang da kerumun...aku bangun..diorang siram air kat kepala aku pas buang helmet aku..... tengah 'high' layan pening...tup tup aku pitam lagi....peh..best gak main pitam-pitam nih......

last2 aku sedar balik...ada sorang mamat cina ni tggu aku... aku berterima kasih kat mamat cina sorang ni.....semangat muhibah malaysia...tak macam teresa kok..aku benci teresa..ok..berbalik kepada topik asal...

lepas mamat cina baik hati nurani tu blah...aku dengan gaya macho call bos aku...mintak cuti..call akak aku..kata x jadi datang....peh tu..aku idupkan balik kriss evo aku..walaupun impak pelanggaran tadi berdaya 15 tan...kriss evo aku tetap ganteng!...kriss evo aku idup lagi...aku dengan selamba...naik motor tu..balik rumah sewa aku..kebetulan x jauh..dalam 5 km rasanya....

sampai kat traffic light...semua mat motor ushar aku....aku?..aku wat berselindung di balik visor..sambil buat muka serius....

"eksiden ye bang?"...ujar salah sorang dari mereka...
"ha'ah"..ujarku ringkas.....maaf..aku bukan sombong ye mat motor sekalian..aku tengah tahan sakit....sakit terbang ke tembok....
bila lampu hijau.......vroomm...aku ke depan sekali....mak aih..baru eksiden pun nak merempit lagi....?

bukan merempit..aku bak balik cepat..malu aku naik motor camni tengah2 jalan besar...

nak tgk kriss evo aku?..ha...sila tgk ye..

1 comments:

brat2104 said...

hati2 next time..