Tuesday, July 26, 2011

Sepetang di Melaka.

Lokasi: Petronas Bukit Beruang.
Tahun: 2004

Aku tunggang Kriss Evo perlahan-lahan.Aku parking di pam minyak yang dekat dengan kaunter.Dalam raga motor aku,ada Kad Grafik yang aku baru beli di kedai komputer berdekatan.Naik taraf sikit kad grafik kat komputer.Baru boleh main game sedap-sedap sikit.

Nak balik ke hostel,tak jauh pun.Seberang jalan tu je dah sampai.Sapa tinggal kat Bukit Beruang,mesti tau ada hostel budak UTEM dekat lot kedai tu.

Aku berjalan ke kaunter.Bayar duit minyak,dan,berpatah balik semula ke arah motor aku tadi.

Kelihatan ada seorang apek tua,sedang berdiri di sebelah motor aku,sambil pegang beg plastik besar,memandang ke arah kad grafik dalam raga motor.Matanya tak berkelip.Mukanya senyum-senyum.Aku hairan.Aku berjalan ke motor,angkat seat motor,dan mulakan prosedur angkat-tolak-masuk-picit.

Apek tua tadi masih tak berkelip memandang ke arah kotak kad grafik aku tadi.Aku bertambah hairan.Aku tegur dia.Dia tengok aku.Mukanya tersenyum nakal sambil gelak-gelak gatal.

"*****....." katanya mencarut sambil menunjukkan ke arah kotak kad grafik aku.Aku tergamam.Aku pandang ke kotak kad grafik tadi.Baru perasan,gambar pada kotak tersebut,ada lukisan animasi awek sedang pakai pakaian dalam,tapi versi macam nak pergi berperang.Macam watak dalam game la.Aku terangkan,yang,benda dalam tu,grafik kad.Bukan benda merepek.

Tak peduli.Apek tu kata lagi,aku beli koleksi cerita lucah.Mati akal.Apek tadi sambung gelak-gelak nakal.Matanya sambung memandang tajam ke arah gambar di kotak tadi.










Susah jugak nak berbicara dengan orang-orang antik ni.

3 comments:

zulkoa said...

xde kejadian tetak menetak lepas tu?

~gUrL in pUrPle~ said...

Rasanya dh pena ada citerni kt entri lepas2. 1+2 thn lps.sorilh sy pljr yg baca skali trus ingt.errkkkk. And peka.tambah lg.huk3

StingRay said...

ubi: takda...aku acah nak tikam dia dgn kunci motor.haha

gurl: rasa macam ada.tapi cari tak jumpa pulak.haha