Monday, July 18, 2011

Salim dan Karim

"Cuba cerita betul-betul sekali lagi,saya nak dengar buat kali kedua.Jangan main-main dengan saya.Saya serius.Kalau main-main,saya tumbuk sekali lagi.Faham?" tegas Karim Latif.

"Betul encik.Dua bulan lepas,saya berada di pantai.Masa tu,projek saya terbengkalai sebab kena tipu.Semua duit saya dah habis.Tengah sedap termenung,tiba-tiba saya terjumpa satu cerek porselin.Saya gosok-gosok cerek tu,lepas tu keluar jin.Macam biasa,jin tu akan tunaikan satu permintaan.Jadi,saya minta la duit yang banyak.Sebab tu dalam akaun bank saya tiba-tiba ada banyak duit encik." terang Salim dengan penuh fokus.Serius.Mata tak berkelip.

"Jahanammm...kau jangan nak main-main dengan aku.Kau jangan nak pelece dengan aku.Ingat aku percaya cerita bodoh ni? Ha? Ha? Jangan buang masa aku! Cerita betul-betul dari mana kau dapat duit tu!" jerit Karim Latif,seorang pegawai penyiasat yang sudah hilang sabar dengan cerita Salim.Dari ber'saya-saya',terus menjadi 'aku-kau'.Marah benar nampaknya.

Air mata Salim mengalir keluar bila melihat tumbukan padu Karim Latif yang sedang deras menuju ke arah perutnya buat kali kedua.

Salim betul-betul tak tahu macam mana lagi nak bercerita tentang pengalamannya bertemu dengan jin cerek porselin.














"Auffffff!!!!" bunyi Salim ditumbuk.

4 comments:

Unknown said...

ha?

naiba said...

cian dier..nak percaye pun cam tak bleh percaye..huhuhu

zulkoa said...

kahkahkah..kene nga SPR la ko jamil..wat lawak ag!..

:p

StingRay said...

khai: ha?

naiba: tau takpa.haha

ubi: gerenti tak punya! haha