Wednesday, July 27, 2011

Kamil Arjan - 1

"Tapi ayah,Kamil dah besar.Kamil patut buat keputusan sendiri.Kamil bebas.Kamil merdeka."

"Merdeka kepala lutut.Rokok habis pun dah menggelepur,dah tak boleh duduk,ada hati mengaku bebas,mengaku merdeka." bentak Encik Omar Razali keras kepada anaknya,Kamil Arjan,jejaka kental berusia 18 tahun,yang ingin ke Kuala Lumpur untuk berdikari.

Kamil Arjan mengunyah hujung daun rokok perlahan-lahan.

Kamil Arjan perlu menerima hakikat.Superman tetap akan pakai underware di luar sampai bila-bila.Itulah kiasan yang boleh diberikan kepada sikap ayahnya.Tegas.Mengubahnya adalah mustahil.

"Ayah,tadi masa Kamil ke kedai beli kuih,Mak Leha kirim salam.Dia tanya khabar ayah." Kamil Arjan cuba melembutkan amarah Encik Omar Razali,seorang ayah yang menduda sejak sekian lama.
"Dia tanya apa lagiiii...?? Heheheheee....." pantas Encik Omar Razali menjawab.Mukanya berseri-seri bila mendengar nama Leha.Moodnya serta merta berubah.

Kamil Arjan kembali sambung mengunyah hujung daun rokok perlahan-lahan.

Kamil Arjan perlu menerima hakikat.Superman juga tidak akan pakai underware di luar selama-lamanya.Ketika di pejabat akhbar,Superman akan pakai seluar dalam di dalam juga.Begitulah kiasan kepada sikap ayahnya.Setegas mana pun sikap ayahnya,ia juga boleh berubah jika kena gaya dan masa.

Kamil Arjan mula mengatur langkah.

Bibirnya tersenyum.


3 comments:

miss nina said...

apelah yg ada dalam fikiran arjan ye?
nakal nih

miloaiskurangmanis said...

pandai dak kamil arjan ni beli jiwa...

kalo jadik wakil rakyat bagus sangat2...
hak hak hak

StingRay said...

miss: rahsia.hoho.=p

milo: beli jiwa,tak buat kerja,tak jadi jugak.=p