Wednesday, July 14, 2010

Pagi yang hensem 20

Muka dah smart.Rambut dah kemas.Baju dah sedap dipandang.Seluar pun dah hensem.Pagi pun cerah.Memang hari yang sesuai untuk pergi kerja.

Tengah bersiap nak keluar bilik,tiba-tiba mata aku pandang ke arah alat penimbang berat kat bucu bilik aku.Entah kenapa tiba-tiba datang 'menghenyam' nak timbang berat.Padahal lepas mandi tadi dah timbang dah.

Aku berjalan tenang menuju ke arah alat timbang.Aku naik atas timbang dengan cermat.Risau jugak kalau-kalau alat timbang tu buat gila tunjuk berat yang bukan-bukan.Boleh tercalar perasaan.Setelah pijak dengan kaki kanan,aku angkat kaki yang sebelah lagi.Aku berdiri diam-diam atas alat timbang.

Berat menunjukkan aku terlebih berat lebih kurang 8kg dari yang aku timbang lepas mandi tadi.

Cemas.







Kelihatan di tangan kanan aku ada plastik yang dipenuhi baju yang nak dihantar ke dobi.Di bahu kiri pulak ada beg laptop tergalas manja.

Aku tak suka gurauan macam ni pagi-pagi.

Boleh mencalar perasaan.

Benci.

7 comments:

alyia said...

comel

Siti Noor Aminah said...

jamil memang dah gemok! bukan berat laptop or baju yg nak hantar ke dobi.




haha.

brat2104 said...

xnak ngaku dah gemok! salahkan laptop dgn baju lak. xkan laptop tu sampai 5kg kot? baju tu xkan sampai 3kg kot?

haha.. =p

Unknown said...

gurau kasar betul.

Misya Idris said...

ala gemok je..tapi kata muka ensem. apadahal.

StingRay said...

alyia: =p

gadis: pukul nak? haha

brat: baju saja dah 6kg tau.hahaha

pije: sungguh. =)

tiger: betul.muka hensem.apadahal.haha.

brat2104 said...

baju 6kg? lama gile ko stok.. aiyok!