Friday, July 16, 2010

Encik Scatman


- Lagu pertama awal kemunculannya pada 1994.Terus hit. -


- Lagu Kedua.Tahun berapa aku tak ingat.Rasannya 1995 kot.Aku suka lirik lagu ni.Tambah-tambah part "But how can someone win if winning means that someone loses." -


Tak silap aku,aku dengar lagu yang pertama masa darjah 5.Petang-petang,masa kayuh beskal nak pegi mandi sungai,selain lagu Kesatria Baja Hitam,kadang-kadang aku menyanyi jugak lagu ni.Tapi masa kena marah dengan mak aku diam.Aku tak nyanyi lagu ni.Lagu ni adalah antara lagu yang berjaya membawa suasana 90-an kepada aku.

Kedua lagu di atas,bagi aku,melambangkan indentiti,unik,catchy dan senang dihadam mesejnya.Semudah dan senikmat menelan biskut merry cicah air milo panas sambil bersila atas dangau rumah ketika hujan sedang turun dengan lebat.Kadang-kadang,seni nyanyian scatting macam encik Scatman ni buat,kalau berjaya dibawa dengan betul,ia akan kekal relevan.

Oh ya,beliau ialah contoh terbaik macam mana seorang yang gagap berjaya menukarkan kelemahannya menjadi asetnya yang berharga dan berjaya.Beliau glemer tahun 1994 dan meninggal pada 1999.Itu sedikit sebanyak pasal dia yang aku buleh ingat.Nak tau lebih-lebih,pegi google. =)

Ya..aku suka zaman 90-an!

=)

5 comments:

Artzlizan said...

unik!

CANTIK ANGGUN MENAWAN

kella said...

aku juga sangat suka 90 an! sungguh! sangat rindu zaman itu! arrggghhhh gila suka 90 an!

salam singgah menggila ke sini ;p
ikut lah senang..

Meooo Comicore Club said...

dah tua kamu... huhuhuhu

btw, jom ambil award khas utk blog awk ni :D

http://freewebcomic.com/2010/07/geng_cipan_award_pakatan_komik_online/

mila.ibunajihah said...

wah..lama tak dengar lagu2 scatman ni..thanks for calling my 90's memory.Love 90's too- Madonna-Take a bow-the best!

StingRay said...

prince: sungguh. =)

kella: sama la.wah..singgah menggila tu macam mana? =)

meo: thanx!! =)

mila: hehe..tau takpa.memang best.