Thursday, November 10, 2011

Sejenak Di Bank - 2

Untuk buka akaun di bank,perlukan surat dari kompeni.Bayaran yang diperlukan adalah RM10 sahaja.Itu kata kenalan aku.Aku terima nasihatnya sebab beliau pernah melakukannya dulu di bank yang sama.

Jadi,setelah ada masa lapang sikit,berbekalkan surat dari majikan,aku menuju ke bank.Setelah menungu selama sepenanak nasi,nombor giliran aku dipanggil.Aku berdiri dengan sopan di depan kaunter,sambil menyatakan hajat aku dengan jelas dan tertib.Ingat,aku hanya menyatakan hajat untuk membuka akaun.Bukan membuang hajat.

Kakak comel di kaunter mengambil borang aku dan kad pengenalan untuk diproses.Aku diminta untuk duduk sebentar.Setelah duduk sebentar,nama aku dipanggil.Aku diminta untuk menandatangani beberapa borang.Selain menandatangani borang,terdapat juga acara mengisi borang.Aku layankan sahaja.

"Encik tulis RM50 pada petak ini ye." lembut tutur kakak comel tadi sambil memberikan borang pembayaran kepada aku.

RM50? Bukan RM10? Wacha!!!

Aku bertenang.Isi sahaja.Jangan gelabah.Selepas isi borang,aku bagi borang kepada kakak comel tadi,dan aku sambung duduk atas kerusi.Ambil wallet,buka tengok dalam wallet.Ada RM40.

RM40? Bukan RM50? Wacha!!!!

Aku masih bertenang.Melihatkan kakak comel tadi sibuk proses borang,aku bergegas menuju ke ATM dalam bank tersebut.Aku keluarkan kad,dan,lemparkan ke tepi mesin ATM tersebut.

Hahahaha,kena tipu! Takda la,takkan nak lempar kot.Semestinya aku masukkan kad tersebut ke dalam mesin ATM.Kan? Jadi,setelah aku masukkan nombor pin dan cuit butang sana sini,tiba-tiba mesin ATM tadi bagi aku kejutan.Kejutan baekkkk punya.

Transaksi MEPS tidak dapat dijalankan pada masa tersebut.Wacha!!!!!!!!

Tiada pilihan.Aku menuju semula ke arah kakak comel tadi,tarik nafas dalam-dalam.Aku terus bertanyakan,adakah jumlah minimum yang perlu dibayar RM50 atau boleh dikurangkan.Kakak comel tadi dengan tegas,memberitahu,memang minimum RM50.Tidak boleh kurang.

Wachaaaaaaaa!!!!!

Setelah empat kali ber'wacha',aku dah penat.Borang dah banyak isi.Masa dah banyak terbuang.Nak buat semula proses macam tadi pada esok hari,adalah sesuatu yang membuang masa.

Aku tiada pilihan.Terpaksa juga keluarkan senjata rahsia.Seperti tadi,aku tarik nafas dalam-dalam.Dengan penuh yakin,aku keluarkan ayat pujukan yang paling power sekali di alam semesta.Hasilnya,5 minit kemudian,aku keluar dari bank tersebut sambil memegang kad bank baru yang berkilat-kilat.













Orang yang ada kebolehan ayat power macam aku tadi tu,ada 2 orang ja kat dunia ni.Pertama,aku.Kedua,Brad Pitt.

Brad Pitt tu pun,markah ayat dia,bawah sikit dari aku.

Hebat.


4 comments:

mila.ibunajihah said...

OMG...share la ayat power tuu..

p/s:skit pya mdebarkan pengalaman bank ko harini..hehe

Nazz@Purple said...

dorang saje je kate rm50..bleh je rm10 sebenarnya

naiba said...

ayat apakah itu...
huhuhuuh

StingRay said...

mila: rahsia aku dengan brad pit ja.haha

nazz: ye ke? tgk tempat kot.haha

naiba: rahsia. =p