Tuesday, November 8, 2011

Sejenak Di Bank - 1

Aku kena buat akaun.Jadi,aku masuk ke dalam bank dengan sopan.Ambil nombor,duduk dengan tertib.Nombor aku dengan nombor pelanggan pada masa tu,cuma beza 1 nombor ja.Orang ada dalam 2 orang sahaja.

Setelah hampir sejam,barulah aku selesai dengan urusan aku.Lama betul.Jadi,dari kejadian di atas,aku rumuskan dua kesimpulan sebab utama kenapa urusan aku begitu lambat diselesaikan.

Pertama: Akak kaunter punya servis memang slow walaupun ada 3 kaunter dibuka.Semua kaunter dikendalikan oleh kakak-kakak.Layak dimaki hamun jika hilang sabar.Kastemer cuma 2 orang.Bladihel,siput sedut,lintah bulan...etc etc..

Kedua: Akak-akak kaunter semakin sukar untuk berjumpa dengan pelanggan yang hensem.Jesteru,untuk menghilangkan Sindrom Qurban Blues,mereka perlukan seseorang yang hensem untuk boost diorang punya semangat.Itu sebabnya,aku dibiarkan duduk dengan lama di depan kaunter.Tujuannnya,agar dapat membantu boost semula semangat mereka yang hilang seterusnya meningkatkan produktiviti mereka ke tahap maksimum sehingga menerima bonus.Maklumlah,bukan selalu diorang nak jumpa orang hensem macam aku.









Gerak hati aku...kuat mengatakan...kesimpulan kedua memang amat sesuai dan tepat sekali!



4 comments:

Anonymous said...

Kenapa yek..??

Ish.. Tolonglah..!!

Rawlins GLAM said...

Erk?!!
Btulllllll kotttttt

Unknown said...

alasan no 2..prasantan la ko bro..miahaha

mila.ibunajihah said...

lama tak komen kat sini, ko penagih oksigen tegar ek..sama la kita..hehehe...