Thursday, November 17, 2011

Petang Yang Tenang 12

Aku memandu pulang ke rumah dengan tenang.Sambil memandu,radio mengalunkan lagu-lagu yang awesome.

Sambil memandu,aku ketap-ketap bibir.Bosan sebab jalan jem sikit-sikit.Sambil ketap-ketap bibir,aku dapat merasakan sesuatu berada di bibir aku.Aku tetiba jadi kuriyes.Nak tengok pakai cermin,malas pulak.Jalan tengah jem,apa gila nak main tengok-tengok muka sendiri dalam cermin.Kang terlanggar kereta depan,muka aku jugak terhantuk ke cermin.

Jadi,aku gunakan lidah aku untuk mengesan,'what kejadah is that' benda tersebut.

Lidah aku keluar dengan lancar ,dan menyentuh objek di tepi bibir aku dengan rakus.

"Tap Tap Tap" lidah aku menyentuh-nyentuh benda tersebut.

Aku terkedu.

Baru teringat,1 minit sebelum kejadian,aku telah menggenyeh-genyeh hidung aku laju-laju sebab gatal.

Secara kebetulan,lagu Bad day,nyanyian Daniel Powter,berkumandang di radio.







Macam mana hidung aku boleh hasilkan garam?

Ajaib.

Loya.







Trivia:Lagu bad day ni,mengingatkan aku kepada Robel,Taman Tasik Utama,makan nasik bungkus lauk sedap dengan Robel lepas solat jumaat di rumah Taman Tasik Utama,naik motor dengan Robel kena hujan tengah-tengah jalan lepas balik dari Subaidah,makan Roti Boy di JJ Seremban 2,pekena air tebu power dengan sotong goreng tepung di kedai makan dekat simpang 4 bukit katil dan buat aku teringat Melaka Sentral.Siapa Robel? Bukan makwe aku la.Beliau berjantina jantan.Antara kawan baik aku sampai mati.

Hai Robel.Hawau you today?



7 comments:

Rawlins GLAM said...

Ewww!
panjangnya lidah!

ika~~ said...

knapa lah aku bace entry ni..kenapa..kenapa!

Brader Black said...

Betul betul Jackass.

Anonymous said...

hi robel..leh berkenalan?

jo said...

Sodap..sodap....

Unknown said...

Robel? apesal aku baca entri nih aku pon teringat kat Rowbel tersebut? apa kaitan Rowbel dengan aku? hahaha...
Gajah.. gajah.. Wahahahaha

StingRay said...

raw: jgn jeles.=)

ika: hahahha...=p

remy: tajuk baru.jacksinn..=p

life: laki tak marah? haha

jo: ah! penggemar taik idung! ahah

komander: kaitannya,kome senegeri.=p