Monday, November 14, 2011

Sejenak Di Tesco.

Aku ambil troli dengan tenang.

Tenang dia tu,setenang Ultraman yang sedang terbang pulang setelah mengalahkan raksasa.Pulang ke mana? Ha,itu yang kita tak tau.Sila rujuk kepada kaunter pertanyaan Ultraman.

Kelakarnya.

Ok.Berbalik kepada cerita aku dengan troli tadi.

Aku tolak troli menuju ke arah bahagian lauk.Dari jauh,dah nampak udang yang segar.Salah satu sebab aku ke Tesco,udangnya bukan main besar.Selaku orang yang suka mengudang,aku boleh borong dengan sepenuh hati.Ikan pun,boleh tahan lah.Kalau boleh beli ikan peberet aku,dah kira ok dah tu.Ikan tongkol goreng garing cicah sambal kicap,fuh,memang awesome.Nak ke pasar borong Selangor,jauh la pulak.Tesco pun,Tesco lah.

Jadi,tengah sedap tolak troli tu,tiba-tiba aku nampak ada sorang budak sedang menangis di depan aku.Menangis sambil panggil mama dia.Aku pada mulanya,malas nak ambil peduli.Aku terus tolak troli melintasi budak yang sedang menangis tadi.

Bukan apa,aku rasa,ibu bapa budak tadi berada tidak jauh dari situ.Jadi,aku biarkan.

"Mamaaaaa....mamaaaaaa....." budak tadi meraung lagi sambil berjalan tanpa tujuan.

Secara tiba-tiba,sifat kebudimanan aku tersentuh.Susah betul kalau datang dari jenis baka-baka yang budiman ni,perangai dah nak sama macam Superman.Jadi,pada masatu,aku bercadang,nak letak troli yang aku tengah tolak tadi kat tepi,dan pergi ke arah budak tadi.Kalau perlu,aku bawa je ke kaunter di hadapan sana.Biar petugas yang buat pengumuman.Senang.

"Mamaa...mamaaaaa......" budak tadi meraung lagi sambil berjalan-jalan.

Aku berhenti di tepi,bersedia nak lepaskan troli,dan,menuju ke arah budak tadi.

Ingat,aku hampir nak lepaskan troli tadi tau.















"Kan mama kat sini niii....." ujar sorang kakak yang sedang sibuk pilih barang tak jauh dari budak tadi.Kurang 4 meter sahaja.Muka kakak tadi pun,dah gaya macam malas nak melayan kerenah anak dia.

Budak tadi,tanpa rasa bersalah,berhenti menangis dan sambung berjalan-jalan dengan riang.




Benci.


7 comments:

~kuyam~ said...

haahahahahaha!kelakar,budak tu mgkin xperasan pun ada si budiman nk tlg dia :p

Unknown said...

haha. lu macam angin lalu je dekat budak tu. datang tak diundang, pergi tak dipandang.

Unknown said...

superman yang budiman keciwa..haha

ika~~ said...

sopping brg2 dapur?cute.

tesco mna?jgn tesco extra tmn midah cheras sudah

naiba said...

huhuhu....takpe jamil..
sabar ye..kekalkan sifat budiman tu..
huhuhuhu...

bdk tu pn...manje sgt kot..huhuhu

Linlin said...

boleh x belasah je budak tu...

StingRay said...

kuyam: sakit hati aku.haha

hazen: aku sedih.=(

pjah: kecewa dan tensen.=p

ika: tesco puchong. =p

naiba: rasa nak lambung lambung budak tu.haaha

nil: tengok mak dia,badan sedap jugak.kang aku kena pelempang laju-laju.haha