Monday, June 27, 2011

Semalam Yang Hangat 29

Jam sudah menunjukkan pukul 12.40 minit tengah malam.Aku berjalan pulang dari rumah bujang menuju ke rumah aku dengan tenang dalam gelap.Baru selesai berborak dengan unicorn yang baru selesai pusing 1 semenanjung.Seronok betul.Sambil berjalan,ada jugak bunyi pelik-pelik di belakang aku.Aku abaikan.Biasa la,malam-malam.

Nak sampai ke rumah aku,ada lagi dalam 3 lorong jaraknya.Aku berjalan ditemani dengan lampu tepi jalan.Jangan salah faham.Lampu tu tak berjalan dengan aku.Lampu yang berjalan,dikhuatiri akan menjadi tajuk yang hangat dalam akhbar Hmetro.Aku tak nak jadi saksi untuk ditemuramah sebab aku ni,penyegan ya'amat.

Hi hi hi.

Jadi,aku teruskan perjalanan.Tengah sedap berjalan,tiba-tiba muncul seekor anjing besar dari belakang kereta yang parking kat situ.Celaka.Benda-benda jenis najis berat macam ni yang aku segan nak layan ni.Risau jugak kalau dia horny tengok aku,tak pasal-pasal kena jilat.Jenuh nak samak.

Masalahnya,anjing tadi tak horny.Tapi dia tengah angry.Perkataan horny dan angry walaupun dua-duanya bahasa inggeris,tapi maksud dia tak sama.Berbeza.

Berbalik kepada anjing yang angry tadi,aku pun tak tahu apa masalah dia.Mungkin aku dah masuk kawasan abang long dia.Muka dia garang betul.Gigi tajam.Renung aku macam dia nak terkam ja.Bagero betul.

Memandangkan aku tak pernah bela anjing,kecuali masa main game Farmville dalam fesbuk dulu,maka aku jadi buntu sekejap macam mana nak handle makhluk kerangkenak(kejap-garang-kejap jinak) macam ni.Tengah berada dalam keadaan separa cemas tersebut,tiba-tiba aku teringat cerita Dog Whisperer yang kat Astro tu.

Menurut Cesar Milan,kita perlu menjadi dominan terlebih dahulu untuk mengelakkan anjing bertukar menjadi dominan dan seterusnya menguasai keadaan.Faham? Dominan di sini,kita kena la tunjukkan kita 'tuan' di situ.Kalau nak bayangkan aksi dominan pasangan gay yang 'sapa atas sapa bawah' tu,lantak korang lah.Kuning betul otak hangpa ni.

Jadi,bila dah ada idea nak handle anjing tadi,aku terus buat gaya dominan.Tak.Aku tak buat gaya berjalan empat kaki.Korang ni.Please la.Kreatif la sikit fikir tu.Aku tak buat semua tu.Aku cuma tegakkan badan sikit.Dada bagi bidang.Mata aku pandang mata anjing tadi dengan penuh tegas sambil bagi isyarat seperti "Kalau ko datang dekat,senak kau aku tibai nanti."

Lebih kurang macam tu lah isyarat yang aku bagi.

Hasilnya,anjing tadi mencicit berlari pergi.










Entahlah.Aku pun tak tahu nak letak aku ni dalam kategori apa.

Kategori bijak pun boleh.Cerdik pun ngam.Pintar semestinya.Hensem lagi lah boleh.

Runsing.


8 comments:

Anonymous said...

boleh tak aku letak hang dalam kategori PERASAN?boleh dak?pasti boleh kan?

Encik Akmal said...

eleh. anjing tu kesian sebenarnya.

ilan nur said...

nasib baiklah tips tu menjadi

miloaiskurangmanis said...

banyak dah kategori tu
pilih jer salah satu
nak tambah ketegori perasan cam Puan Capa tulis tu pun bleh jugak

hahahhaah

Firol said...

kehkehkeh..

cik ungu said...

kenapa aku bayangkan kau menyalak..?

aghh..

kreatifff..kreatifff...~

naiba said...

cek ingat ko g kejar anjing tu...huhuhu..silap rupenyer..huhuhu

StingRay said...

capa: sabar kak...sila terima dengan tabah.=)

akmal: dengki.haha

mun: tau takpa.=p

milo: sila terima dengan tabah.=p

firol:=p

ungu: tampar nak? haha