Thursday, March 3, 2011

Pagi-pagi dah buat hal.

Aku memandu dengan penuh rilek.Memang santai habis.

Di hadapan ada lampu isyarat.Lampu isyarat bertukar merah.

Jalan ada 4 lorong.Aku mula memilih lorong yang sesuai dengan aku.Di hadapan aku,kelihatan ada bas penumpang,lori barang,bas mini sekolah dan bas sekolah biasa.Kenderaan seperti ini,memang diketahui mempunyai pick-up yang maha meleret jika dibandingkan dengan PS aku.

Yang membuatkan situasi lebih menarik,di lorong kiri sekali,bas penumpang berada paling di hadapan.Di lorong kedua,lori barang juga berada di posisi paling hadapan.Di lorong ketiga,bas mini sekolah berada di hadapan juga.Tak nak kalah jugak bas mini tu.Dan,di lorong yang kanan sekali,juga masih posisi yang paling hadapan,ada bas sekolah yang 'ok sikit' dari bas mini.

Ok.Bayangkan.Kenderaan maha meleret ini semua,berada di barisan paling hadapan,di keempat-empat lorong jalan yang maha sibuk.

Apakah natijahnya jika lampu isyarat bertukar hijau?

Yaaaa....pandai!

Habis tersangkut semua kereta kat belakang.Jadi,disebabkan aku ni samseng jalan raya parut kat muka kiri kanan,aku pecut dan cilok semua kenderaan kat depan aku tadi.Bila dah pecut laju-laju ke depan,aku parking kereta tengah-tengah jalan.

Aku keluar,bawak senapang.Aku tembak semua pemandu lori barang,bas mini sekolah,bas sekolah dan bas penumpang.

Puas hati.









Tunggu berita malam ni.Mesti ada punya.

9 comments:

Nerzhul said...

dasyatt!!

Anonymous said...

karang msk newspaper...dan ko jamil skrg tgh bersantai dlm jail...maka bersawangla blog nih...plus tunggu masa ke tali gantung.Tahniah!...he..he...

zulkoa said...

haha..lawak2!..ade senapang kot lam kete ko..

marah sgt jem la tu..:p

~gUrL in pUrPle~ said...

memang sakit hati kalo cmtu. lagipon padahal diorg dah tahu dah diorg kena dok kt slow lane.lagi mahu dok kt fast lane. xde sivik punya driver.

noorafzan.blogspot.com said...

lol!

Lazyf said...

x sbr nk tgk berita mlm nih!!!
caner la agaknyer rupe Jamil yg hensem tuh ek?
lol...

Anonymous said...

berangan je tu

Min MH said...

maha geram ....tembak je la...mlm ni aku tgk berita..

StingRay said...

ner: sungguh! =p

bukan: aku da seludup tenet masuk.=p

ubi: pelancar roket pun ada.tapi tak sempat bawak keluar.berat.

gurl: wow! haha

noor: =p

lazyf: woo..hensem woo..=p

capa: haha

min: ha..tggu2..=p