Saturday, March 5, 2011

Kemunculan Semula Kriss Evo

Sudah agak lama Kriss Evo tak muncul dalam blog ni.Kriss evo,aku letak kat rumah bujang aku.Kat sana,ada orang yang menjaganya dengan penuh kasih sayang.Kalau aku bawak ke rumah aku,memang agak terbiar lah,sebab dah ada dah sebijik motor lagi.Dari biar tak pakai,baik aku letak sana.Koman-koman ada orang tolong tengokkan dan manfaatkannya dengan baik.

Ya.Aku memang sayang Kriss Evo aku.Terlalu banyak kenangan aku dengan motor tu.Aku dah berikrar,sampai mati aku tak akan jual.Kriss Evo terlalu banyak berkongsi rahsia dengan aku.Dah nak jadi soulmate aku dah.Cuma,dia sekadar mesin,dan,aku pula hanyalah manusia kacak yang berakal serta bijak dan cerdas juga pintar.

Cukup di situ puji-pujian untuk aku.Buat susah-susah ja korang nak sebut satu-satu.

Kriss Evo tu,aku nak wariskan kepada anak lelaki aku sambil berkata "Ayah dah pernah pusing satu semenanjung dengan motor ni dalam masa 5 hari pada konvoi tahun 2005 yang bloody awesome." Ya,sesiapa budak-budak U seluruh Malaysia tahun 2005 yang menjemput konvoi 40 motor cub dari UTEM,aku ucapkan terima kasih. =) Ya,aku berada di kalangan mereka yang konvoi pada hari tersebut. Eh,2005 ke 2004 ha? Hahahaha..

Mau tak sayang Kriss Evo tu,sejak tahun 2001 lagi aku bersama dengan dia.Kira tgk dah berapa tahun.

Pagi ni,aku singgah rumah bujang aku kejap.Betul.Kriss Evo aku memang dijaga dengan teliti.Motor ini dijaga dan digunakan oleh Brader Unicorn dan Brader Macho Man.Tempat kerja mereka yang dekat dengan rumah,memang praktikal habislah guna motor.Tak macam aku,jauh bebeno nak pegi kalau dengan motor.

Semalam,brader Unicorn dah tolong tukar sport rim,tukar minyak,break pad dan sebagainya.Terima kasih banyak-banyak la ye.Ha,hangpa tengok tu,tu baru motor,macam mana la kalau beliau jaga bini.Dah le hensem,kacak,baik hati,single trang tang tang,malah,kereta beliau juga terjaga rapi.Berkilat selalu.

Hahaha...orang dah buat baik,kita kena puji.Dak gitu unicorn?









Aku buka pintu rumah.Nak balik ke rumah aku pulak.Jadi,aku amik masa berbual dengan Kriss Evo sebentar.


"Waa..dah ada rim baru ye ko.Amacam? Best?" soal aku sambil buat muka paling manis.

"Aku tak kenal kau." balas Kriss Evo tegas.Serius.











Dah pandai bergurau kasar nampaknya Kriss Evo sekarang ni.

Air mata aku berjurai keluar.







Memperkenalkannn.....Kriss Evo.Warna maintain biru sejak beli tahun 2001.Dulu,ekzos dia..keluar api biru.

Sekarang,dah bersara.

11 comments:

Lazyf said...

hahaha...

padan muka ko Jamil...

Kriss Evo da berpaling tadah...

hahaha...

Anonymous said...

Cian,kena sound ngn moto sendiri...

zulkoa said...

moto ni jimat munyak an?..kris dayanti..ah ah

Mr feckry said...

lawa beb lu punye motor

Cik Gigi said...

ASKUM BLOGGER...ALREADY FOLLOW UR BLOG..JEMPUT JD BLOG FOLLOWER DAN KLIK LIKE FB FANPAGE GHUMAISHA UTK MDAPATKAN UPDATE TUDUNG2 TERKINI DI PASARAN..TQ

Anonymous said...

ko asyik dgn PS je

Unknown said...

haahhaha..
kesian lu...
moto lu sendiri daaaa xkenal tuan.. hehehehehe

StingRay said...

lazyf: sedih...=(

bkk: sungguh. =(

ubi: kalau kris dayanti..laju le duit keluar.haha

feckry: hensem macam tuan dia.haha

ghum: ok. =)

capa: hahahhaa..=p

nlela: ni yang sedih ni..=(

miss nina said...

kasihan ko jamil. ko tak nangis guling? hehehe

StingRay said...

miss: tak..aku nangis sopan.nangis baring2 ja.haha

[Palie] said...

yeke brader unicorn tu single? cam x caye je.. doctor tolong.. hahaaha..