Thursday, June 3, 2010

Lelaki Nakal

LONDON: Selepas meletupkan rumah bekas pasangannya, seorang pemandu teksi muncul dari runtuhan bangunan itu sambil ketawa besar.

Apabila jiran bertanya apa yang berlaku, Alistair Gray hanya menjawab: “Panjang ceritanya.”

Gray - dihukum penjara enam tahun, semalam - didakwa menunggu sehingga teman wanitanya, Jane Thornton, keluar ke tempat kerja pada waktu pagi sebelum memasuki rumah berkenaan dan melonggokkan pakaian di ruang tamu.

Dia kemudian menyalakan api di situ.Tidak cukup dengan itu, Gray mengunci anjing labrador Jane di dalam rumah dan mencurah petrol ke tiga bilik tidur dan melarikan diri.

Semuanya gara-gara Jane memutuskan hubungan mereka yang terjalin selama empat tahun.Akibat api terlampau marak, rumah Jane meletup tetapi Gray, 38, sempat merangkak keluar dan tidak mengalami kecederaan serius.

Pendakwa, Edmund Burge, memberitahu mahkamah Maidstone di Kent, gegaran letupan itu menyebabkan jiran sekitar terkejut ketakutan dan kelam-kabut keluar dari rumah.

“Mereka nampak Gray ada berhampiran rumah itu sambil ketawa berdekah-dekah,” katanya.

Sebelum pasangan sepejabat itu menghadapi masalah, mereka tinggal bersama di Kemsley.

Akibat kejadian itu, Jane, 38, mengalami kerugian kira-kira RM280,224, termasuk sejumlah wang yang disimpan di rumahnya.Nilai kerosakan harta benda jiran Jane pula dianggarkan bernilai RM357,577.Menurut Grey, dia menyesal kerana melakukan perbuatan itu dan berharap dapat menebus kesilapannya. Namun, kata Jane, Grey tidak pernah meminta maaf kepadanya atau menjelaskan mengapa bertindak begitu.
- Agensi


Sumber: SINI


PS:Ok...aku suka lelaki ni.Hahaha..dalam kepala aku,kalau dalam movie,aku terbayangkan Gerald Butler yang letupkan rumah tu sambil gelak-gelak.Tak ada orang lain yang sesuai.

Demm..sangat cool.

Hahhahaha...marah bebeno beliau ye.

4 comments:

Nerzhul said...

gila becinta 4 tahun putus. duit ngan masa dah banyak abis. sape tak marah. hahaha.

sekapur said...

org laki ..bila da marah..haha

Siti Noor Aminah said...

marah bebeno.. gila khinzir!!!

StingRay said...

ner: haha..mungkin. =)

sekapur: tau takpa.haha..

gadis: haha..mmg marah. =)