Thursday, June 17, 2010

Gay,Lesbian hantar tuntutan?

KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) akan meneliti memorandum dihantar golongan lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT) yang mendakwa hak mereka dicabul selepas beberapa artikel membabitkan kegiatan mereka didedahkan media.

Pengerusinya, Tan Sri Hasmy Agam berkata, memorandum mengenai diskriminasi golongan LGBT itu diserahkan kepada pihaknya, Khamis lalu. “Bagaimanapun, kami tidak dapat membuat keputusan segera kerana kajian teliti perlu dijalankan dan ia akan mengambil masa yang lama. “Ini kerana Suhakam menekankan kedudukan Islam sebagai agama rasmi, kepekaan moral dan budaya masyarakat juga harus dititik berat sebelum keputusan dibuat bagi menentukan hak golongan LGBT,” katanya ketika sidang media selepas mengadakan mesyuarat pertama selepas dilantik di pejabatnya, di sini, semalam.

Dalam majlis itu, beliau turut memperkenalkan tujuh pesuruhjaya baru untuk sesi 2010-2013 di pejabatnya, di sini, semalam. Beliau berkata, ia tidak bermakna Suhakam tidak mengambil perhatian dan tetap meneliti hal berkenaan. “Suhakam akan terus melindungi hak semua individu tanpa mendiskriminasi mana-mana pihak,” katanya.

Sebelum ini, golongan LGBT tidak berpuas hati apabila pelbagai media banyak memaparkan mengenai golongan itu yang semakin berleluasa di beberapa tempat di negara ini.

Dalam memorandum itu, golongan berkenaan marah dengan penggunaan ayat seperti songsang, lucah dan jijik dalam artikel dikeluarkan media dan mendakwa melanggar hak mereka.

Sumber: SINI


Humm...marah ye...tak puas hati ye.Aku rasa,kalau dapat kesan kaum ni,elok letak ja kat pulau Jerejak nu ha....biar tenggelam pulau tu.Baru ada akai.Apakejadah tak malu betul.Nak jugak aku tengok siapa yang hantar tuntutan tu.

Dah macam zaman Nabi Luth.Tak normal.

Faking la.

3 comments:

ainasuhana said...

ish,,
bagus ape kalau didedahkan..

Anonymous said...

tuntutan x munasabah...

diorang mintak masyarakat menghormati hak mereka... tetapi adakah mereka menghormati hak allah yang melarang mereka jd homo?

StingRay said...

aku: ye..aku memang nak tgk sapa ketua dia.haha

zack: tau takpa..tibai jugak diorang ni.Liberal sangat la kot.