Wednesday, November 12, 2008

Hapacrita TIME MACHINE 8 - Edisi Fantasi

Lokasi : Rumah aku
Masa : 1am- 4 am (tahun 2000)


Masa ni aku dalam form4..masih jambu..jadi rebutan akak-akak di sekolah tapi tak pernah bercinta di sekolah..(rekod..aku ada 11 kakak angkat..nanti aku ceritakan)..

jadi masa balik rumah untuk bercuti memang aku seronok...perasaan balik rumah naik bas 'kompeni' yang macam nak meletup tu sangat mendamaikan....duduk asrama dalam tempoh 2 mggu memang boleh buat otak aku jadi caca marba...ye la..tgk perangai budak2 pelik ntah dari mana datangnya...jadi..balik rumah ni ibarat macam nak reset balik la otak aku..hehe...

pada suatu malam..aku tido dengan penuh ketenangan...bilik aku di tingkat 2 rumah aku..sebelah tangga....tido aku cukup tenang...tetiba aku mimpi aku sedang tarik sesuatu yang sangat berat...aku cuba untuk tarik jugak menda tu walaupun aku tak tahu apa yang aku tarik....tapi disebabkan menda tu mimpi..aku layan je la...

aku terus tarik..tapi menda tu tak jugak muncul2...aku da marah..tak puas hati..jadi aku pun terus tingkatkan daya tarikan aku...sambil aku tarik tu aku mula perasan..dari arah aku tarik tu..ada angin yang menderu datang....sejuk sungguh...aku rasa aku sedang tarik sesuatu yang besar..sebab terlalu berat dan berangin...

dan benda tersebut berbunyi....ya..berbunyi......bunyinya lebih kurang macam ni...'FIU' 'FIU' 'FIU'..

aku semakin yakin yang benda tersebut semakin hampir...memandangkan semua ni dalam alam mimpi..aku rasa aku sedang tarik kapal terbang berkipas......hoh...kiranya aku tengah jadi gagah le ni....macam arnold pakai spek itam...

tiba2 bunyi kipas semakin laju....semakin dekat...angin semakin kuat......"hah!..da nak sampai aku tarik"..getusku dalam mimpi..

secara tiba-tiba...mata aku terbuka...

aku tergamam....

aku terlopong.....

aku kehairanan....


Bila semua deria aku dah stabil..baru aku sedar....aku berdiri atas tangga..berpijama...sedang pegang kipas angin yang masih berpusing..kabel kipas angin aku tengok masih terlekat elok kat palam kat dinding dalam bilik aku....dan kipas menghala ke arah aku.....FIU FIU FIU...bunyinya mendayu-dayu....

aku rasa time tu..aku dah jadi bahan hiburan hiblis-hiblis laknatullah....

mesti time tu diorang tgh gelak kaw-kaw punya kat aku....

CILAKA!



5 comments:

nordee said...

tak pernah lah dengau citer orang ngigau cam kau ni...sadis sungguh

StingRay said...

aku hanya insan yang lemah....sob sob.....

naiba said...

biase dgr org ngigau berjln je..ni siap nk tarik kipas lak tu..

hebat

StingRay said...

nor: sila kagum.=)

naiba said...

memang kagum amat...huhuhu...

orang-orang pelik ni susah kite nak jumpe...