Thursday, November 1, 2012

Mengambil Lesen Motor

Lokasi: Pusat Latihan Memandu SmallVille
Tahun: 2001 (Tingkatan 5)

Panas terik memancar-mancar.Di hadapan aku,ada sekumpulan manusia yang terkial-kial menunggang motor.Ada yang tersenget-senget buat pusingan nombor 8. Ada yang terkial-kial buat imbangan di atas titian JPJ.Mungkin, dia akan cemerlang di titian siratulmustaqim kelak.

Tak jauh dari aku,ada yang sedang buat brek kecemasan.Bingit jugak bunyi tayar yang diseret.

Setelah beberapa lama menunggu, akhirnya tiba giliran aku.Aku capai motor Honda Fame yang diserahkan kepada aku oleh pelatih.Naik,hidupkan motor dan tunggu isyarat.

Di pondok depan sana,brader JPJ dah bagi isyarat untuk aku gerak.Tanpa membuang masa,aku terus buat pusingan nombor 8 dengan jayanya.Lepas tu,naik pulak ke tembok kecil untuk sesi imbangan.Mudah betul.Rasa macam nak imbang sampai sejam atas tembok tu.Tapi memandangkan lepas ujian tu aku nak ke KFC, aku kena buat cepat-cepat.Bagi lebih 5-6 saat dari masa yang ditetapkan dah la.

Semua proses aku lalui dengan cemerlang.Akhirnya,tiba ke bahagian untuk memberi isyarat tangan.Bila sampai bab ni, aku bagi isyarat tangan dengan bersungguh-sungguh.Lambai-lambai tangan dah macam bangau yang sedang terbang di petang hari.Seronok betul aku melambai.Aku kibas tangan aku ke atas bawah atas bawah atas bawah kukus grill panggang kukus grill panggang.

Dah penat melambai, aku teruskan ke bahagian penamat.Bila dah setel semua,aku parking motor,dan berjalan menuju ke pondok yang ada brader JPJ tadi.Elok sampai,dia terus bagi kertas keputusan ujian kepada aku.Aku tengok,semua kotak dia tanda dengan lulus.

Kecuali kotak "Memberi Isyarat Tangan".








Tasuke Tasuke Tasuke.

Benci.


3 comments:

naiba said...

huhu..mesti x cukup bilangan kot....

StingRay said...

banyak le dia punya tak cukup bilangan.haha

StingRay said...

banyak le dia punya tak cukup bilangan.haha