Wednesday, May 30, 2012

Sepetang Di Melaka.

Aku berjalan macho dari kereta menuju ke arah 'Masjid Selat Melaka'. Pada masa yang sama juga,ada budak-budak sekolah rendah yang sedang berlari-lari menuju ke Masjid tersebut.Meriah jugak tengok perangai budak-budak rombongan sekolah.Muka masing-masing ceria.

Angin Selat Melaka menderu-deru ke muka aku.Ya,aku memang jatuh cinta dengan negeri Melaka.

Walaupun aku kerja di KL,tapi,Melaka ni,aku dah rasa macam negeri kedua aku selepas Kedah.Mungkin kesan dari belajar kat Melaka selama 3 1/2 tahun dulu.

Lepas buka kasut,aku masuk ke dalam tandas.Aku pilih bilik yang paling hujung sekali.

Aku masuk,kunci pintu,dan duduk dengan penuh tenang.

Hajat dilepaskan dengan penuh sopan.

Muka senyum.










TOK! TOK! TOK! "Assalamualaikummm...."
TOK! TOK! TOK! "Assalamualaikummm...."
TOK! TOK! TOK! "Assalamualaikummm...."

Pintu tandas aku diketuk dan diberi salam bertubi-tubi oleh bebudak sekolah tadi.












Aku tayammum jugak budak sekolah ni seko-seko karang.

7 comments:

Shyrazrul said...

hahahaha !!! tu beradab namanya~ XD

diz is me... said...

hehe..lawak tul bebdk nie....
terlebey sopan...hehe

~gUrL in pUrPle~ said...

Haha.klkr

naiba said...

cian jamil..mesti terbantut nk qada' hajat..huhuhu

Kereta Sewa Pangkor said...

ko nak tayamum dgn ape? mn ada debu dlm tandas.. haha

cerempet said...

@KayNisa - Tayamum dgn 'hasil' si Jamil ni la :D errkkk!!

StingRay said...

SP: Adablah sangattttt..haha

diz: sungguh,kacau betul!

gurl: =p

naiba: agak la.haha

kay: pasir kat luar ada.haha

cerempet: aku pulak yang kembang leher.haha