Monday, May 28, 2012

Hari Konvo dan Makcik Selamba

Sabtu lepas,aku pegi Institut Perguruan dekat Bangsar sebab ada satu kejadian yang dipanggil kejadian Hari Konvokesyen.

Aku lepak di kantin sementara bini aku tengah seronok pakai jubah amik skroll kat dalam dewan.Aku biarkan bini aku,mak dan ayahnya di dalam dewan.Aku lepak di kantin sorang-sorang dengan mata rabak.Mengantuk pun ada.Siang kerja,malam kerja.Entah bila nak merasa duduk atas kerusi lunjur kaki,muka senyum-senyum tengok dalam bank ada banyak duit.

Jadi,tengah sedap melayan lepak di kantin,aku pandang-pandang sekeliling.Ramai jugak yang datang.

Tengah sedap-sedap pandang,aku terpandang kepada seorang makcik.

Makcik tadi bersandar dengan tenang di atas kerusi kantin.

Tiba-tiba,makcik tadi angkat sebelah tangan ke atas.Aku jadi hairan,apa yang makcik tersebut cuba lakukan.

Tangan beliau yang diangkat tadi,dilipat ke belakang.

Aku cemas.

Sebelah tangan beliau lagi,pegang bra.



Tarik tarik tarik....ejas ejas ejas.
Tarik tarik tarik....ejas ejas ejas.
Tarik tarik tarik....ejas ejas ejas.






Tarik tarik tarik....ejas ejas ejas.







Nasib baik makcik-makcik.

Kalau Neelofa?


11 comments:

Anonymous said...

kalau neelofa konpem usha tak berkedip... mata terus segar bugar.. hahaha

Shyrazrul said...

nampak dek bini naya je kena pijak laju-laju~

Anonymous said...

aku pun g konvo tu. yg mana bini kau?

StingRay said...

anon: hahahaha...

sp: shh..diam diam diam.haha

anon: yang perempuan tu. =p haha..rahsia lah weh. =p ko sapa konvo? adik? abang? kakak?

Anonymous said...

aku sendiri la yg konvo. sbb tu aku tnya. confirm kenal nih. hint pls. =p

StingRay said...

anon: Kah kah kah.Wah,ini sangat bahaya.Mesej ini akan terpadam dengan sendirinya dalam masa 5 saat.(bunyi muzik Mission impossible bermula). Sorry brader,identiti den adalah rahsia.Hik hik hik.BTW,tahniah sebab dah grad dan selamat menjadi seorang guru yang awesome!!!!! =) =) =) Steady? Steadyyyyyyyyy!!!!

iNa aWiE said...

Jamil takut identiti terbongkar..haha
sempat hang perhati makcik tu ye..

StingRay said...

ina: haha..orang penyegan macam aku ni,camni lah. =p

miloaiskurangmanis said...

gatalnya mata!
hik hik hik

berhajat jugak ye kat neelofa

diz is me... said...

hehe...krenyer makcik tue jd ko nyer sumber inspirasi lh ekkkk

StingRay said...

milo:mata aku takda pulak rasa gatal2.haha

diz: sumber inspirasi nak karang cerita ni la.haha