Thursday, December 23, 2010

The Legend of Macho Man

Aku berjalan mesra di sebelah awek yang aku keluar dating pada hari tersebut.Cuaca cerah.Muka ceria.Hati berbunga-bunga.Walaupun belum declare,hati dah berbunga riang.

Aku berjalan-jalan menuju ke arah tempat duduk.Aku duduk di situ sambil berbual-bual dengan awek tadi.Macam-macam dibualkan.Muka masing-masing manis macam madu.Sambil berbual,aku pandang-pandang bas yang menuju ke UIA.Awek tadi nak balik UIA.Kalau ada bas UIA tiba kat stesen Putra Gombak tu,boleh aku inform kat awek tadi.Baru lah aku ni nampak berguna sikit di mata awek tadi.

Aku pulak,pada masa yang sama,sedang menunggu Macho Man datang ambil.Macho Man masa tu tinggal kat KL.Praktikal kat Damansara.Jadi,aku singgah sebentar di rumahnya.Aku sudah berjanji nak balik dengan Macho Man dengan menaiki motor pada petang tersebut.

Kiranya,dengan masa yang berbaki sedikit itu,boleh la aku sembang-sembang kejap dengan awek tadi.Sembang pasal aktiviti jalan-jalan kami tadi di bandaraya Kuala Lumpur.Gila lah,dating pegi KLCC.Kah kah kah.

Tengah sedap sembang-sembang,tiba-tiba aku nampak Macho Man tiba dengan rakannya dengan menaiki motor.Aku tersenyum.Mudah betul kalau ada membe merata tempat ni.Boleh tumpang berkasih-sayang.

Aku bangun dengan bergaya.Gaya kena jaga baiii.Sambil mengucapkan selamat tinggal,aku melambai-lambai awek tadi dengan muka paling manis.Aku berjalan menuju ke arah Macho Man yang sedang berdiri di sebalik motor.Kelihatan dia sedang berbual dengan membe dia tadi.

Bila nak menghampiri Macho Man,aku pusing ke arah awek tadi,dan sambung lambai-lambai tangan.Gila sweet kan perangai aku ni.Muka maintain senyum.Ye lah,lepas jumpa haritu,entah bulan berapa pulak nak jumpa semula.Bukan selalu.

Penat melambai,aku akhirnya tiba di tempat Macho Man berada.

"Jamil.Kita balik naik bas.Aku tumpang motor kawan sekerja aku datang ni.Tadi main badminton sekali." lebih kurang macam tu la ayat Macho Man.

30 saat kemudian,aku tersipu-sipu duduk semula di sebelah awek tadi.

Sama-sama menunggu bas.









Malu gila I tell youuuu!



7 comments:

izaryda yasin said...

HAHAHAHHA

Nerzhul said...
This comment has been removed by the author.
Nerzhul said...

*oops wrong comment box.

alien said...

misti awek tu gelak2 kan
hak2

Unknown said...

Selamat pengantin baru Macho Man :D

Imma Yusri said...

hahaha...

StingRay said...

iz: amboihhh...=p

ner: tadahal.hahaha..

alien: dia cool.haha

komander: kawin jugak macho man.=p

imma: ha..gelak..gelak..=p