Friday, December 3, 2010

Jamil dan Abang Zamri

Lokasi: Rumah jiran.
Tahun: 1991 rasanya.Darjah satu.

Aku duduk elok-elok atas kusyen jiran aku.Alah,nama je jiran,padahal rumah bapak sedara aku jugak.Turut bersama dengan aku pada masa tersebut,sepupu aku.Umur dia dah 20-an masa tu.Aku panggil dia abang Zamri.

Abang Zamri ni adalah seorang yang sangat intelektual.Buku-buku yang beliau baca semuanya berat-berat.Berat di sini,termasuklah berat buku dan berat isinya sekali yang perlu diolah sebelum dapat difahami.Macam baca al-quran.Takda tafsir,memang berat nak faham.

Sambil duduk,aku goyang-goyang kaki.Alah,rumah sedara.Bukan ada awek-awek pun nak duduk diam-diam.Kalau pegi rumah sedara mara jauh,baru boleh duduk atas kusyen diam-diam sambil buat muka paling manis.Aku,kalau dah setting muka paling manis,bukan setakat mak budak ja yang berkenan,kadang-kadang budak perempuan boleh histeria.Tapi tak apa.Aku dah biasa dengan keadaan macam tu.Macam aku cakap dulu-dulu,itulah dilema orang hensem.

Sungguh.Aku tengah tipu ni.

Ok,mari kita berbalik kepada situasi aku di dalam rumah jiran tadi.

Rancangan yang kami tonton pada masa tersebut adalah rancangan nyanyi-nyanyi.Gila gay dua lelaki menonton rancangan nyanyian yang mana penyanyinya juga adalah lelaki.Sekali lagi.Gay habis!

Jadi,tengah sedap menonton tu,tiba-tiba rancangan terhenti.Brader dalam TV tu tengah tarik chorus tu.Siap tengah angkat tangan tinggi-tinggi.Boleh dia stop macam tu ja siaran.Laluan diberikan kepada azan Zohor.Ok.Kami berdua diam sebentar.Hormat azan walaupun dalam TV.See? Aku memang sopan dan sweet.

Azan tamat.Rancangan nyanyi-nyanyi tadi bersambung semula.Rancangan tersebut disambungkan semula pada babak yang terhenti tadi.Sekonyong-konyongnya,terlihatlah brader tadi tengah tarik chorus yang tergendala sebentar tadi.Tangan brader tu masih diangkat tinggi ke langit.Penuh perasaan.









"Masa azan tadi,orang yang nyanyi tu,kena keras macam tu la sampai azan habis.Tak boleh gerak.Habis azan,baru sambung balik." tiba-tiba abang Zamri bersuara di sebelah aku.

Heh.Memang terbaiklah cara dia nak kenakan budak-budak macam aku masa tu.Apa,ingat aku bodoh sangat nak percaya semua tipu helah macam tu?

Ya.Aku memang bodoh boleh pegi percaya.

Anbelivebel.


7 comments:

Sky0ne said...

truli anbelivebel...ahahahaha

cincau and other drugs said...

hahahahahah

perindu_خلافة said...

believe it..
^_^ dulu kecik2 mak ada cakap,
kalo nak jadi pelakon kena pegi satu tempat rahsia,
kt tmpt tu nnti dia kecik kn badan kita pastu baru boleh masuk ikut wayar~ hurm (mak kn nk xnk kena pecaye!!)=_=

zonaku said...

hehehehhe... pecayalahhhhhhhhhhh.......

Anonymous said...

hahaha... dalam pada tidak bodoh itu, percaya jugak kamu yerk... :)) hmmm... dunia kanak2 yang indah...

Imma Yusri said...

hahaha.. terbaik punyer trick..

StingRay said...

skyone: anbelivebel i tell you.haha

dirt: haha..=p

perindu: ah..ko lagi barai rupanya.hahahahha..

zonaku: dah percaya.cukuplah sekali.haha

riz: wat tu du...terkena.haha

imma: sungguh.bersahaja pulak tu.haha