Wednesday, December 29, 2010

Antara Kartono,Latip dan cahaya laser.

Selaku penjaga gol,Kartono tidak boleh leka.Mata kena macam garuda.Tajam dan jelas.Jari tangan pulak kena gagah.Baru boleh tahan bola sedap-sedap.

Permainan mula rancak.Masing-masing cuba menyerang.Bola bersimpang siur.Namun,berkat kepakaran,Kartono berjaya menepis semua serangan dengan tenang.Kadang-kadang dia tersenyum sendirian memikirkan kehebatannya menjaga gawang.

Tiba-tiba pihak lawan cuba membuat serangan.Kartono bersedia seperti biasa.Kelihatan penyerang dari pihak lawan membawa bola dengan laju.Bersedia untuk menjaringkan gol lagi.Pada masa yang sama,barisan pertahanan berusaha keras menahan asakan dari pihak lawan.

Sengit.

Tengah sedap tergedik-gedik di hadapan gawang,mata Kartono tiba-tiba terasa silau.

"BRENGSETTTT! Reffff....ada pancaran lezeeeeerrr di mata saya...saya mogok! Saya mogok!" bentak Kartono sambil berjalan keluar dari padang.Kartono mengajak rakan sepasukannya untuk turut serta mogok.Sambil berjalan,Kartono menunjukkan arah datangnya cahaya tadi.

Permainan tergendala.

Pihak keselamatan mula dipersalahkan.Latip yang bertindak sebagai ketua keselamatan,terpukul dengan situasi tersebut.Beliau mengarahkan petugasnya mencari individu yang bermain cahaya laser tadi.

Dengan serta merta,video rakaman permainan dimainkan di skrin komputer di tepi padang.Setiap sudut disemak dengan teliti.Latip dan beberapa orang kanannya memerhati ke arah sudut yang dipercayai punca cahaya laser tersebut.Kartono turut serta sambil menolong menunjukkan arah datangnya cahaya laser tadi di dalam skrin komputer.

Setelah diteliti,mereka semua terdiam.Tak bersuara.

"Tak apa lah.Benda kecil-kecil macam ni,kita abaikan lah.Nak buat macam mana,kita tak boleh buat apa-apa.Lagipun,suspek tu masih kecil lagi.Bukan ancaman kepada kita.Tak elok pulak nak apa-apakan dia.Nanti mak ayah dia datang cari dan marah saya,susah jugak." pujuk Latip kepada Kartono dan rakan sepasukannya.Jurulatih masing-masing mengangguk tanda setuju.
"Tak apa pak.Saya faham pak.Saya mengerti.Ayuh.Mari kita sambung semula." balas Kartono dengan semangat kesukanan yang tinggi sambil berlari semua ke arah padang.

Permainan dimulakan semula.Penonton bersorak riang.

Jauh di sudut bumbung stadium,kelihatan seekor anak Predator sedang bermain-main dengan cahaya laser di bahunya.

Hatinya sangat riang-ria.


6 comments:

marina anakcikbob said...

hahahaha..padan muka..ahahaha..

nerves said...

hahaha...cam siut je anak predator...

Nerzhul said...

hahaha laser tiga titik...jangan main² wooo

StingRay said...

marina: kena terima dengan tabah.=p

nerver: nak marah kang..kena bunuh.=p

ner: tau takpa.haha..

zulkoa said...

anak predetor tu laki ke pmpn?hehe

StingRay said...

ubi: err..predator ada jantan betina ke? haha..