Monday, October 1, 2012

Pusat Servis Proton Yang Champion


Sebelum ni,ramai yang aku baca di internet merungut pasal servis atau layanan di Pusat Servis Proton.Ada yang kena layan macam peminta sedekah la,apa la.

Well,semenjak aku servis di Apple Service berlokasi di Seri Kembangan,aku tak pernah hadapi masalah pelik-pelik.Tapi,semenjak aku pindah ke Subang,aku rasa semakin jauh dengan Seri Kembangan.Walaupun aku bekerja di Seri Kembangan,untuk servis kereta,aku gemar lakukan pada hujung minggu.Ye lah,tak perlu ambil cuti.

Nak dijadikan cerita,bulan lepas,sambil aku pusing2 kat Subang Bestari,tup-tup aku terjumpa satu bengkel Proton.Aku parking,sebab nak check tayar kereta yang berbunyi sikit.Elok aku parking,aku disambut oleh Bob.Muka Bob boleh dilihat seperti di dalam rajah di bawah.



Lepas sembang lebih kurang,dia terus check kereta aku.Dah setting tayar kereta aku sana-sini,aku dengan Bob pekena test drive sebentar.Sembang punya sembang,Bob ni rupanya staff dari Apple Service Seri Kembangan.Tempat aku selalu servis kereta aku selama ini.Mendengar sahaja aku ni pelanggan setia Apple Service,Bob terus memperkenalkan aku kepada bos beliau yang berjudul Albert.Rupanya,mereka adalah dibawah pengurusan yang sama dengan Apple Service.

Apa nak dikata,dua orang ni jenis ramah yarabbi.Menurut cerita Albert,pusat servis yang beliau handle sekarang,dah buruk namanya.Dulu,pihak pengurusan yang lama dah buat taik.Servis main-main.Hasilnya melingkuplah.Bisnes jatuh,nama pun jatuh.

Jadi,mereka di situ,sedang cuba menaikkan imej Pusat Servis tersebut.Baru setahun dibuka.Apa yang boleh aku cakap,kepada brader-brader yang pakai Proton macam aku,kalau nak merasa servis kereta dan servis pelanggan yang bagus,ini lah tempatnya.


Dua gambar ni,aku ambil hari Sabtu bebaru ni.Buat major service.Dah berejam main enjin kereta aku,deme basuh pulak kereta aku.Mereka lah pomen,mereka lah tester,mereka lah tukang basuh kereta.

Kumpulan pekerja yang berada di sini yang terdiri dari Melayu,Cina dan India,aku lihat,mereka sangat-sangat berusaha keras untuk memuaskan hati pelanggan.Dari pomen paling bawah,sampailah kepada bos mereka.Jadi,orang yang berusaha kuat seperti mereka ini,kita patut bagi sokongan.

Aku cuma cakap berdasarkan pengalaman aku.Kalau hangpa nak try,datang lah.Klik je link map kat bawah tu.Yang merokok,kalau bernasib baik dan ada stok,Albert akan hulur cerut.


Sebelum aku balik,Albert melambai-lambai sambil tersenyum kepada aku dengan ucapan semoga bergembira di hujung minggu.

Heh,macam dalam iklan dalam TV.

Anbelivebel.

1 comments:

Nat Salle said...

owh, ak alhamdulillah.. setakat 2 pusat servis proton yg aku g, kuantan & KT, car service & customer service die mmg tiptop... =D
P/S : aku pon pengguna proton cm ko jugak...