Thursday, October 4, 2012

Jamil dan Tingkat 10

Jam sudah menunjukkan 2:30 pagi.

Aku pakai jaket.Ambil semua barang dan keluar dari bilik server.Di belakang aku,ada seorang junior programmer dan juga manager aku.Kami bertiga keluar dari bilik server dan pintu server dikunci dengan kemas.

Dah setel kunci pintu bilik server,kami bertiga berjalan menuju ke arah pintu pejabat.Dah sampai dekat pintu,aku dengan junior aku tadi,keluar dahulu.Manager aku tertinggal beg lah pulak.

Jadi,hanya kami berdua yang berjalan menuju ke pintu lif.Aku tekan butang pintu lif.Ada 4 pintu lif,aku pun tak tahu yang mana akan terbuka.Jadi,tunggu sahaja lah dengan tenang.Sambil tunggu,aku sembang dengan junior aku sorang tu.Macam-macam kami sembangkan.Tengah sedap sembang,bunyi manager aku keluar dari pintu pejabat.Aku dan junior aku tadi,pandang ke arah pintu pejabat menunggu kemunculan encik manager.

Pada masa yang sama, diulang, pada masa yang sama,pintu lif di belakang aku terbuka laju,dan keluarlah seorang guard Nepal.Dia keluar laju-laju menuju ke arah belakang aku sambil pasang lagu rancak Nepal jenis jerit-jerit di telefon bimbitnya.Dia berdiri di belakang aku sambil tersenyum.

Haram sikit pun aku tak jangka akan terjumpa benda-benda macam ni pada jam 2:30 pagi di belakang aku.

Hasilnya, aku terkejut.

Dan, aku termelatah.
















Benci.

2 comments:

diz is me... said...

haha..tomeyyyyy.... :)

naiba said...

heheheh...mat latah ke?
latah pe en jamil?