Friday, October 12, 2012

Pagi Jumaat Yang Awesome

Hari ini,aku bercadang,nak naik motor.

Jadi,boleh keluar rumah lewat sikit.Jam 8, aku keluar dari rumah.Elok sampai kat parking motor, aku tengok meter minyak dah merah.Setelah membuat congakan kasar + pengalaman menaiki motor, aku dapat rasakan dengan penuh tulus di hati,bahawa aku akan sempat sampai di stesen minyak terdekat.

Terer habis!

Jadi,aku pakai helmet,dan terus menuju ke arah pejabat.Elok sampai simpang 3 dekat Caltex Kampung Melayu Subang tadi,mak aih,sesak bukan main.Jadi,disebabkan kalau nak ke CALTEX seberang jalan, aku kena buat u-turn semula yang jauh untuk ke pejabat, jadi, aku bercadang untuk singgah di Petronas selepas bulatan dekat Airport Subang tu.Cabarannya, Petronas tersebut terletak kira-kira 2km lagi.

Masa tu,agak cemas sikit.Ye lah,jalan jem teruk.Minyak pun,jarum dah tunjuk bawah dari label merah.Bila jalan jem ni,faham-faham lah.Kejap brek kejap pecut.Memang makan minyak banyak sikit.

Jadi,setelah menganalisis 1001 kebarangkalian dalam masa 1 saat, aku bercadang untuk terus ke Petronas.Ikut plan asal.

Aku tunggang motor dengan kelajuan mentibang untuk mengelakkan minyak cepat habis.Nak dijadikan cerita,setelah menunggang dengan berhati-hati,aku tiba di roundabout selepas Airport Subang.

Hati girang.Muka senyum-senyum tanda sukses.Jantung yang berdebar tadi pun,kembali tenang.Stesen Petronas kat depan tu je.Kalau nak jadi malang pun,mungkin Stesen Petronas tu bertukar jadi UFO, dan terbang jauh meninggalkan aku terkapai-kapai bersendirian. (Ayat tak boleh bla).

Aku bagi signal dan belok ke kiri memasuki Stesen petronas tersebut.Elok masuk ke stesen Petronas tersebut, aku terdiam.

Sebesar-besar stesen Petronas tersebut yang ada 4-5 tiang khas untuk minyak petrol dan 1  tiang pulak ada 4 pam, kesemuanya dililit dengan kemas menggunakan tali yang macam dalam cerita polis dalam TV yang sedang buat siasatan tu.Kesemua pam dia lilit dengan penuh bersungguh-sungguh, kecuali pam NGV.













Hauli shit.

5 comments:

Unknown said...

kih3 terbaikkkk...pagi tadi belum pukul 7 pun dah jem sebab 2bijik trelar tu punya pasal....tak memasal hari ni parking berbayar sebab lambat sampai ofis..

Sweety said...

Hayam Telorrrr la dikau ket situ eh.

bukankosong said...

then?

kah kah kah kah

naiba said...

awesome...hahahah..then ape jadi jamil?

StingRay said...

heartless: ko duduk area situ jugak ke,atau lalu je? hoho

anie: hahaha...hayyam telurr!

bk: then, aku bakar stesen minyak tu.ok.aku tipu.=p

naiba: rahsia. =p