Monday, October 10, 2011

Wiken yang Wikos.

Aku parking kereta perlahan-lahan.Dah parking hensem-hensem,aku dengan bini keluar.Kereta dikunci.Kami berjalan menuju ke meja makan.Sambil berjalan,aku nampak ada satu keluarga yang sedang makan.4 orang semuanya.Dua dewasa,sorang kanak-kanak perempuan dan sorang bayi.

Sambil melintas keluarga yang sedang makan tadi,aku perasan,kanak-kanak perempuan tadi tak berhenti memandang ke arah aku.Sampai aku duduk di atas kerusi sebelah meja mereka pun,kanak-kanak perempuan tadi,masih tak berhenti memandang aku.Comel budak tu.Ala-ala Mia Sara.Jadi,aku gelarkan dia,Mia Sara jugak.Umur mungkin dalam 3-4 tahun rasanya.Pakaian terjaga,bersih dan comel.Nak kenal macam mana perangai sesebuah keluarga,tengok anak-anak kecil sudah.Kalau anak-anak bersih terjaga,maknanya,keluarga tersebut memang mementingkan kebersihan.Oh,so random.Hahaha.

Lepas aku duduk,dari ekor mata aku,aku nampak dia masih pandang ke arah aku.Selaku lelaki dari jenis baka-baka yang budiman,aku pandang semula ke arahnya,dan bagi senyuman paling manis sambil kenyit sebelah mata kepada Mia Sara.Special punya kenyit.

Mia Sara terus tersipu-sipu,tersengih-sengih tak tentu hala dan tak boleh nak kontrol senyum.Alhamdulillah,Mia Sarah tak pengsan sambil tersenyum.Risau jugak aku dibuatnya kalau jadi macam tu.Sambil menunggu makanan sampai,beberapa kali jugak aku senyum-senyum kepada Mia Sara.Seperti biasa,Mia Sara tersenyum bukan main.Tersipu-sipu.

Masa aku sedang makan pun,ada jugak dia turun dari kerusi,lintas depan meja dan pandang-pandang kepada aku.Lepas aku bagi senyuman dan lambai-lambai mesra,terus dia tersengih-sengih sambil pergi semula ke kerusinya.Comel yarabbi.rasa nak cubit pipi.

"Dia suka tengok orang yang hensem-hensem." tiba-tiba aku terdengar ibu Mia Sara berbisik secara serius sambil senyum kepada suaminya yang sedang makan di meja sebelah.










Hai.Nama saya Jamil.

Saya hensem.



8 comments:

haadziq said...

hahaha..jamil..jamil..

zulkoa said...

selaku lelaki dari baka baka budiman. ayat mantap bro..

terketut aku gelak.demmit la!

Lazyf said...

err... *pitammmmmmmm!!!hehehe

anakcikbob said...

mana baldi aku letak tepi ni tadi?

[Palie] said...

hahaha.. mcm cibb..

ika~~ said...

untunglah~~

p/s:knape aku rsa mia sara tu mcm himawari adik sin chan tu?yg ske laki kacak.haha

Kereta Sewa Pangkor said...

adooo.. sakit perut aku..

naiba said...

adoi....jamil...nape la mak budak tu keluarkan statement tu..

tapi jamil..
sure ke budak tu pandang ko je?hehehehe