Thursday, October 20, 2011

Panggilan Hangit

Pagi tadi,aku dengar Hot FM sambil-sambil datang ke pejabat.Nak jugak tengok sapa yang terkena panggilan hangit.

Pagi tadi,Fara Fauzana,call sorang mamat ni.Fara Fauzana menyamar sebagai seorang 'meenachi'.Mamat tu pulak,apa nama entah.Fakhrul kot.

Mamat ni belajar di politeknik.Jadi,dipendekkan cerita,mamat ni ditipu bahawa,Fara Fuzana sedang mencari pemenang untuk program nyanyian sempena Deepavali.Hadiah akan diberikan jika berjaya.Jadi,mamat tadi disuruh menyanyi sebarang lagu yang dia tahu.Macam audition lah.

Ingat.Dia boleh menyanyikan sebarang lagu yang dia tahu dan yang dia boleh menyanyi.Dalam kepala aku,paling-paling bosan pun,dia boleh tarik memana lagu cintan-cintun.Senang cerita,memana lagu lah yang ada kat dunia ni yang dia pernah dengar hatta melalui radio mahupun di kaca TV atau konsert.

Mamat tadi mula menyanyi.

Jangkaan aku meleset jauh.Dia punya jauh meleset tu,jenis jauh yang betul-betul jauh punya.Lagu yang dia nyanyi pulak tu,jenis lagu yang jenis tak terfikir dek akal aku untuk masuk dalam audition.















Tanpa rasa bersalah,mamat tadi menyanyikan lagu politeknik beliau dengan bersungguh-sungguh.

Jahanam.Pagi-pagi dah buat aku tergelak besar.

8 comments:

Unknown said...

terbaikkk

zonaku said...

wahhhh..... farah mesti terkedu punya sebab x sangka.


tabik la mamat tu sebab setia sungguh..

Anonymous said...

bahahahahahahahaa...

Anonymous said...

dia mesti bangga dgn skolah dia...

cik ungu said...

hahahhaa..menarikk..

syafeenamk said...

tumpang gelak lagi. hahhahahahaha

StingRay said...

aidan: aku pun tergelak.haha

zonaku: aku dah mati akal nak letak mamat tu dalam kategori apa.=p

anon: =p

anon: semestinya.=p

ungu: =p

illa: amboih.=p

naiba said...

huhuhu...nape cek ingat die akan nyanyi lagu tamil or hindustan...huhuhu

dah namanya sempena deepavali..huhuuh