Monday, October 31, 2011

Dialog Suami Isteri 25

"Ayang benci abang!" jerit si isteri di depan meja make-up.
"Ala,abang kan da minta maaf.Jangan la marah-marah.Ok sayang?" pujuk si suami sambil meletakkan beg di atas katil.

"Abang da janji nak tengok wayang malam ni,ayang tak kira.Abang tipu ayang.Ayang penat-penat bersiap tadi." rajuk si isteri sambil memuncungkan bibir.
"Nak buat macam mana sayang,tiba-tiba ada meeting petang tadi.Malam besok abang janji,kita pergi tengok wayang ok?" si suami cuba meminta simpati.Bukan apa,isteri yang sedang preknen ni,emosi kadang-kadang kurang menjadi.Selaku suami yang matang,dia kena banyak bersabar.

"Sudah la,abang memang tak sayangkan ayang.Hantar ayang balik rumah mak ayang malam ni jugak." rajuk si isteri semakin menjadi-jadi.Namun,si suami masih tenang.
"Jangan macam tu sayang,takkan sampai nak balik rumah mak kot.Bawa bertenang." pujuk si suami.

"Tak nak.Nak balik malam ni jugak." balas si isteri sambil membuka almari baju.Bersedia untuk mengemas baju ke dalam beg.
"Sayanggg..please.Tak mau merajuk-rajuk.Abang minta maaf ya?" si suami masih cuba mengawal keadaan.

"Tak kira.nak balik malam ni jugak!" si isteri berkeras sambil meletakkan baju di dalam beg.
"Sayangg..pleasee....jangan.OK?" rayu si suami lagi.

"Tak nak.Nak balik jugak." tegas si isteri sambil membawa beg menuruni tangga,menuju ke ruang tamu.

"Ha,nak ke mana tu?" soal Mak Cik Mah,ibu kepada si isteri sambil bercekak pinggang di pintu dapur.Baru sampai dari kampung semalam.Di tangannya ada senduk.Senduk berbau gulai.


***********


"Gulai ni,nak tambah garam ke mak?" soal si isteri sambil mengacau gulai di atas dapur.Berpura-pura seperti tiada apa-apa yang berlaku.

Mak Cik Mah geleng kepala.

Si suami geleng kepala.














Baby dalam perut,juga geleng kepala.


4 comments:

anakcikbob said...

yg membaca citer ni turut geleng kepala.

Kereta Sewa Pangkor said...

adei..

Unknown said...

aku pun geleng kepala..

naiba said...

hehehhe....cek senyum ja...hihi