Thursday, September 2, 2010

Antara Keri,Salmah dan Kamarudin Ilyas.

Keri dengan Salmah berjalan dengan penuh ceria.Tangan berpimpinan.Erat sekali.Sekali-sekala mereka berbual,bergelak manja,tertawa.

Sambil menyusuri jalan,mereka merancang lokasi seterusnya untuk mereka lawati pada hujung minggu tersebut.Banyak tempat yang telah mereka singgah di Bandar Aloq Staq pada hari tersebut.

Baik Keri mahupun Salmah,kedua-duanya menguntum senyum.

Tiba di tepi jalan besar,mereka melintas untuk ke seberang.Sambil melintas,tangan Salmah dipegang erat oleh Keri.Sesekali mereka sambung berbual memandangkan jalan agak lebar.Tiba di tengah jalan,ketika sedang melintas,Salmah mendapati ada sebuah motorsikal sedang menuju tepat ke arah mereka berdua.

Kamaruddin Ilyas,seorang peon,yang menunggang motor tersebut menunjukkan muka yang cemas sambil cuba memberhentikan motornya dengan segera.

Dalam gerakan perlahan,Salmah memandang Keri yang masih leka bercakap ayat manis tanpa menyedari mereka berdua sedang berada di dalam bahaya.Salmah akhirnya mengambil tindakan pantas dengan menolak Keri ke arah seberang jalan.Dia tidak sanggup melihat buah hatinya tercedera.Salmah sanggup berkorban demi Keri.Buah hatinya.

Keri yang terperanjat ditolak,mula menyedari situasi mereka.Tolakan Salmah yang tidak seberapa hanya menggerakkan Keri tidak jauh darinya.Keri bingkas menuju semula ke arah Salmah yang sedang menunggu untuk dilanggar oleh motor tadi.

Salmah hanya mampu memejam mata.Segalanya telah terlewat.

Tiba-tiba Salmah merasakan badannya ditolak ke tepi.Kelihatan Keri sedaya upaya cuba menyelamatkan Salmah. Sebagai lelaki,Keri mesti bertanggungjawab atas keselamatan Salmah.Insan yang paling disayanginya.

Melihatkan Keri dalam bahaya,Salmah menerpa sambil cuba menyelamatkan Keri.Tidak sanggup dirinya melihat Keri dilanggar dengan motor.Malah,melihatkan Keri digigit nyamuk pun sudah mampu membuatkan Salmah sedih dan risau.Apatah lagi dilanggar oleh motor.

Salmah meluru laju ke arah Keri yang sedang berdiri di tengah jalan.Betul-betul di hadapan motor yang ditunggang oleh Kamarudin Ilyas.



Sepi...




"Dah habis? Kalau dah habis,aku nak sambung hantar surat ni." soal Kamarudin Ilyas sambil menyalakan rokok.Motornya ditongkat kira-kira 2 meter di hadapan Salmah dan Keri yang masih bertolak-tolakan.

17 comments:

sitinaminah02 said...

depa jalan2 kat mana ni weh? kat pekan rabu ka?

Unknown said...

hahahahaha...chit..

jo said...

apsal kamarudin tak langgar je dua ekor tu?

zonaku said...

sekeh jer budak berdua tu........

Anonymous said...

mcm cite industan.., mengade-ngade!

Liliyuli said...

hahaha!
kau tolak aku, aku tolak kau..adil.
kahkahkah!

mila.ibunajihah said...

adeke main tolak-tolak..ntahaper2, tapi cemas juga awal2 tu..hehe

Shafa said...

hahaha... bengong si keri ngan salmah ni.

MeaBerry said...

u made my day. hahahah lawak gilaaaa!

en_me said...

suspennyerr..

orang panggil aku mun. said...

hahahaha mengada2 lah peon tuh.

brat2104 said...

kamarudin ilyas x puasa!

Hazryzal Hamid said...

hantok kpale 2ekor tu ke jln heloknye...nympah plak aku

ada said...

kah3,. kalo aku, aku langgar je,. ada masa pulak nk bertolak ansur

shasshaDanial said...

hahahaha.. kelakar2.. :D

zulkoa said...

peon tu sakit ati je..dahla baru putus chenta(tambahan crite)..hehe

Kereta Sewa Pangkor said...

alahai.. sengeh je lah