Monday, March 3, 2014

Tengah Hari Yang Awesome di Food Court

Aku duduk dengan tenang di kerusi yang disediakan. Di depan aku, ada sepinggan nasi berlaukkan ayam masak lemak, sayur lemak pisang dan hati lembu dimasak kunyit.

Sambil duduk, aku melayan beberapa mesej yang masuk dalam Whatsapp.Dah habis reply mesej, aku bercadang untuk mengambil gambar lauk ayam masak lemak yang terletak comel di dalam pinggan aku. Nampak sedap pulak. Boleh jadi koleksi makanan dalam handphone aku. Nampak sangat bosan bila makan sorang-sorang.

Handphone aku ditala ke arah pinggan nasi dengan penuh berhemah. Aku buat dengan penuh tersembunyi. Tak nak lah bagi orang sekeliling perasan. Malu weh ambil gambar nasi. Perangai macam gadis-gadis.

Jadi, setelah aku yakin dengan posisi gambar dalam handphone, aku tekan butang di skrin dengan penuh yakin.









"LAP!...LAP!...LAAAAAAAAAPPPP!!!!"

Lampu flash dari handphone aku menyala dengan penuh terang benderang menyinari alam sejauh saujana mata memandang.

Rasa macam nak menangis.

6 comments:

MfR said...

Terkelip-kelip tak mata lepas tu? LOL!

Unknown said...

hahahahahhahaa adoiiii kemain nk kontrol kantoi jgk

StingRay said...

Tergamam.hahahaa. Terus kaku.

StingRay said...

Memang menyampah gila. Tebal muka. Kakaka

StingRay said...

Dah jadi camtu, aku tak pandang kiri kanan dah. Makan je dengan tenang. Haha

LanaBusyBee said...

hahaha...hp aku xdak utk offkan bunyi, aku silentkan hp baru snap gambaq wakaka....uuuih lama tak singgah blog hg weh ^^