Tuesday, January 29, 2013

Antara Rashid si Hantu, Langsuir dan Rusliza

"Iyee..aku cabar kau usik dia. Kalau dia terus lari tanpa sempat buat apa-apa, aku sanggup pergi baring sebelah Al-Quran dalam surau tu." Ujar Rashid dengan penuh berani.
"Ok.Kalau lepas aku usik dia, dia terus lari, kau kena buat apa yang kau cakap." balas si Langsuir penuh semangat.Nak jugak dia tengok si Rashid ni terbakar sekali-sekala.

"Kau pergi je lah.Banyak bunyi pulak.Cepat. Aku nak tengok." balas Rashid bersahaja sambil duduk di atas pintu pejabat.

Hantu Langsuir tadi dengan penuh halimunan menghampiri Rusliza, seorang gadis yang cekal bekerja sehingga lewat petang.Orang ramai dah balik, dia masih cekal menyiapkan kerja.Dekat-dekat maghrib macam ni, langsuir memang suka menyakat orang.

Dengan penuh tenang,Langsuir tadi menjelma di hadapan Rusliza.

Mata Rusliza terbeliak.Dengan sekelip mata, Rusliza berlari dengan pantas menuju ke arah pintu dan terus meluru keluar.

Si Langsuir dah gembira.Usikannya berjaya.Dia berpaling ke arah Rashid dengan penuh senyuman kepuasan.Tak sabar nak tengok Rashid baring sebelah Al-Quran.

"Ha,nampak? Laju je dia lari kan lepas aku usik.Cepat tunaikan janji kau." Langsuir mula berbicara.
"Kau jangan yakin sangat.Cuba kau tengok apa dia buat sebelum dia lari tadi." balas Rashid dengan tenang sambil terbang ke tempat duduk Rusliza.

Mereka berdua melihat ke arah skrin komputer Rusliza.

Dengan jelas, terpampang status fesbuk berbunyi "Ada hantuuuu!!!" di wall Rusliza sambil disertai dengan beberapa 'like' dari peminat tegar Rusliza.













"Sempat lagi tu." bebel si Langsuir sambil tumbuk tapak tangan.

Tak puas hati.

5 comments:

La Cocca Di Papa' said...

hahahaha...ok ni mmg lawak k

Syaz Rahim said...

sempat lagi..hahaha

Unknown said...

aku rasa lah, rasa lah kau ni memang lawak!

Anonymous said...

Jamil...aku baca blog ko ni..macam baca koleksi Lambok plak.

naiba said...

hahahaha..tergelak sorg2...dh lame ceq x buat perangai ni...

tabik spring la ngan rusliza tu...peminta tegar fb...mane2 pun mesti die update ye..heheheheh