Monday, April 25, 2011

Jamil dan Petang Sabtunya yang Awesome.

Kaki seluar slack aku terbuka jahitannya ketika sedang berpusing-pusing di dalam mesin basuh.Jadi,bila kaki seluar dah tak hensem,kebarangkalian untuk kelihatan seperti Brad Pitt pastinya merudum.Untuk mengawal kadar keruduman tersebut,seluar tersebut perlu dihantar dengan pantas ke kedai jahit berdekatan.Ada sebuah kedai meenachi tak jauh dari rumah aku.Tak jauh di sini,kalau dikira naik motor atau kereta lah.Kalau berjalan,berpeluh juga ketiak tu.

Ok.Jadi,pada hari sabtu pagi,setelah seluar tersebut kering,ia dihantar ke kedai jahit dengan jayanya.Katanya,petang karang boleh diambil.


Petang pun tiba.


Jam dah 6 petang lebih.Aku yang sedang bergolek-golek manja di depan tv,memang malas habis nak keluar.Tapi,memikirkan tentang betapa hensemnya aku bila memakai seluar yang kemas,aku tiba-tiba jadi bersemangat.Aku amik kunci motor,pakai helmet,sarung selipar jepun dan dengan bergaya terus menunggang motor ke kedai jahit meenaci tadi.

Petang tersebut memang petang yang indah.Langit cerah.Udara segar.Cuaca baru lepas hujan,memang sedap.Rasa bersih je udara.Setelah menunggang lebih kurang 2 minit,aku tiba di kedai tersebut.Enjin motor ditutup.Aku panjat tangga naik ke kedai.Nak bagi salam pun,bukan kedai orang islam.Jadi,aku masuk dengan muka paling manis.Hulur resit.Ambil seluar dan terus bergegas pulang.

Masih seperti tadi,aku tunggang dengan penuh santai.Sampai di rumah,aku parking motor hensem-hensem.Dalam kepala,dah pasang angan-angan nak sambung bergolek-golek sambil tengok Discovery Channel.Dah siap tutup enjin motor,aku terkesima.














Kat kaki belah kiri aku,ada selipar bunga-bunga meenachi.

Bunga dia besar ya'amat.

Jahanam!


2 comments:

bukankosong said...

kah...kah.. kah..

alien said...

kot ye ko nak curik hati meenachi tu pun, jgn la curik seliper dia
hahaha