Tuesday, April 26, 2011

Juvana

Semalam layan jugak tengok siri drama tv yang baru.Layan sebab ada Bront Palare.Yang paling menarik perhatian aku,adalah OST drama ni.

Lagu judul 'babak pertama' nyanyian Drama Band ni,bagi aku sedap.Mula-mula aku ingat Flop Poppy yang nyanyi.Suara macam Andy Flop Poppy dah masa chorus.Not bad la cerita ni,ada aksi liwat-liwat,gaduh-gaduh.Standard ghetto budak lelaki.Beto pun ada jugak dalam drama ni.Kerek betul lakonan beliau.Aku suka.Cuma,masa aksi dalam mahkamah ja nampak slack.Apa ke emo sungguh saksi tersebut.Macam tengah buat persembahan pentas.Lagipun,tuduhan tu,macam lemah sangat je kesnya.Mungkin itu bukan tumpuan cerita ni.

Lagi satu,apa ke semua hero kalau masuk penjara,mesti pandai buat origami? Michael Scofield buat origami jugak dalam cerita prison break.Hero Juvana ni pun main origami jugak.Tapi origami dengan daun lah.

Kalau aku masuk penjara,aku nak buat kain songket.Lain dari yang lain.

Aksi gengster kat dorm,dalam kawasan sekolah,memang aku layan.Hahaha..teringat hidup kat asrama sekolah dulu.Kelakar betul.Botak memang sesuai dengan watak dia.Macam Kaza versi muda dah aku tengok.Awek yang hidang lauk kat kantin tu pun comel.

"Saya tak makan daging.Saya makan sayur ja.Mbeekkkk!" Wahahaha.

Aku harap,bila balik kerja,ini hiburan yang boleh buat aku rasa santai.Letih jugak nak ngadap fakta dari Discovery Channel selalu.Oh ya,American Gladiator tu pun rancangan yang menarik.Awek dan pakwe dalam rancangan tu,semua badan sedap-sedap.Hulk Hogan pun ada.Teringat pulak American Gladiator versi 90-an dulu yang ada senapang tembak bola bulat-bulat.Teringin betul nak main.Hahaha..American Gladiator versi baru ni,lebih brutal.

Ok.Berbalik kepada cerita Juvana tadi,Bront Palare,Beto,hangpa belakon baik-baik naaaaa...jangan buat hal.





Jangan risau,blog ni tak akan jadi URTV.