Wednesday, November 6, 2013

Jamil di KFC

Aku beratur seperti mereka yang lain.Semuanya muka lapar.Ada juga yang cuba buat muka tenang,tetapi bila mata terpandang ke menu, lidah terus terkeluar.

Tak senonoh.

Setelah brader depan aku selesai ambil makanan, aku melangkah dengan tenang menuju ke hadapan kaunter.Perut lapar.

Aku disambut dengan penuh mesra oleh awek kaunter.Aku memesan sepinggan nasi beserta seketul ayam dan sedikit sayur.Cukuplah untuk aku yang kerjanya lebih banyak duduk dari berjalan.Kalau kerja aku di sawah bendang,mungkin aku boleh berbincang dengan diri sendiri untuk menelan 5 ketul ayam.

Setelah mengambil pesanan aku,awek tadi terus menyediakan hidangan seperti yang aku minta.

Pelepap.

Sepinggan nasi beserta ayam goreng rangup diletakkan dengan penuh indah di hadapan aku.Awek kaunter tadi berpusing semula untuk mengambil sesuatu.Disebelah awek tadi,ada rakan sekerjanya yang juga sedang sibuk menyediakan pesanan.Jadi,keduanya sedang membelakangi aku.Mereka berdua sedang sibuk menyediakan pesanan pelanggan masing-masing.Ok lah tu.Boleh dikira rakan sekerja yang ngam.Sama-sama ada rupa dan serasi.

Ketika sedang sibuk tu,tiba-tiba awek di sebelah kanan pegang bontot awek di sebelah kiri.

Aku terdiam.

Sambil pegang bontot,awek di sebelah kanan tadi bergerak melintasi awek yang berada di sebelah kiri tadi.

Sambil melintas,dia sambung pegang bontot awek tadi dengan tangan kanannya pula.Pegangan yang kemas dan manja.Tak nak lepas.

Aku telan air liur dalam-dalam sebab ayam goreng dan nasi di hadapan aku tu, sedap betul baunya.

Betul.

Aku betul-betul lapar.












Aku tak tipu.

2 comments:

nurul ayuni shafie said...

yey! Jamil dah menulis balik. haha.

Unknown said...

lapar betul tu