Saturday, February 9, 2019

Proton X70

"Nampak lawa. Warna merah dia, geram betul aku tengok." ujar Zahrin sambil ketap-ketap bibir.
"Dia punya cermin pun, jenis main suruh je. Terus dia buka. Tak payah tekan butang dah" Razali turut menambah.

"Itulah, nak main lagu pun, main suruh macam tu je. Aku rasa, aku nak beli satu lah Jali Proton X70 tu" Zahrin dan mula geram. Pamplet Proton X70 yang dilihatnya semalam betul-betul membuatkan Zahrin geram. 
"Beb, sabar dulu. Kereta macam tu mana sesuai dengan kita." Razali mula menenangkan rakan baiknya.

"Eh, harga dia bagus kot. Aku mampu je nak beli. Lagipun perniagaan kita maju. Aku boleh je beli dengan tunai dua tiga buah. Apa masalahnya?" Zahrin mula menyoal Razali, sahabat sejati beliau juga merangkap rakan kongsi perniagaan.
"Zahrin, benda-benda yang kau minat dalam Proton X70 tu, guna suara. Celah-celah mana kau nak bagi arahan suara dekat Proton X70 tu? Kita kan bisu." balas Razali dengan bahasa isyarat bertubi-tubi. 







Kamal Asyraf menghirup kopi mahal yang dipesannya dengan penuh nikmat. Suasana kafe yang eksklusif dipenuhi dengan wanita cantik, langsung tidak dipedulikannya. Beliau lebih berminat untuk ingin tahu apa yang sedang rancak dibualkan oleh dua orang jejaka di meja di hadapannya. 

Tangan mereka laju betul memberikan bahasa isyarat antara satu sama lain. Siap ada buat gaya rimau lagi.


Kamal 'kurius'. 

3 comments:

sekapur said...

Lama siakkk xde post. Hahahaha

StingRay said...

haha. Biasa la ceq. Zaman la ni sibuk segala benda. Tak free macam dulu-dulu dah. =)

Carlos Harris said...

Apa-apa sahaja mengenai Proton X70